رونمایی از اندروید 5

اخبار روز تکنولوژی 07 آبان 1393 علی مظفری

رونمایی از اندروید 5

پس از مدت ها انتظار، نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید 5 به نام Lollipop رونمایی شد. با به روز رسانی این نسخه، سیستم عامل شما قابلیت ها و ویژگی های جدیدی پیدا می کند از جمله مورادی که بیشتر افراد را مجذوب می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آماده به گوش بودن: گوگل از این ویژگی به شکل پیش فرض در سیستم عامل جدید خود استفاده کرده است. برای درک بهتر این برنامه شبیه به siri در محصولات اپل کار می کند. به طور مثال موقعی که تلفن شما در حالت stand by باشد می توانید با صدای خود گوشی خود را را بیدار( روشن) کنید.
  2. ضربه یا لرزاندن برای روشن شدن گوشی: شاید شما قبلا در اسمارت فون ها این ویژگی را دیده باشید اما گوگل این بار به طور ذاتی این خصوصیت را قرار داده به این صورت که حتی با تکان دادن گوشی خود می توانید آن را بیدار ( روشن) کنید.
  3. حالت اولویت: اندروید 5 به شما اجازه ی فعال کردن حالتی از سایلنت را می دهد، که در صورت تماس، فقط افرادی را که خودتان انتخاب کردید، پیامی را از طریق صفحه نمایش به شما ابلاغ می کند.
  4. پشتیبانی از چندین کاربر:  با این نسخه ی اندروید شما می توانید با محدودیت کمتر اجازه ی استفاده از گوشی را به دوستان و خانواده بدهید. در یک مثال برای شما توضیح می دهیم، فرض کنید کسی از شما تقاضای درخواست گوشی برای تماس تلفنی را کرده است، در این حالت به دلیل اینکه شما برنامه های شخصی زیادی دارید، یک صفحه فقط جهت تماس درست کرده و با خیال راحت گوشی را به شخص مقابل می دهید.
  5. اطلاع رسانی هوشمندتر: اطلاع رسانی پیام یکی از نقاط مثبت اندروید به حساب می آید، این ویژگی به اسم " رتبه بندی اطلاع رسانی هوشمند تر"( intelligent notification ranking) شناخته می شود، که در آن پیام ها بر اساس نوع و شخص فرستنده دسته بندی می شود. یک ویژگی دیگر اینکه شما می توانید پیام های خود را از طریق پلت فرمی که از بالای صفحه نمایش باز می شود مشاهده کنید.