سرویس ایکس‌باکس لایو برای iOS، اندروید و نینتندو سوئیچ عرضه می کند!!

اخبار روز تکنولوژی 15 بهمن 1397 علی مظفری

سرویس ایکس‌باکس لایو برای iOS، اندروید و نینتندو سوئیچ عرضه می کند!!

سرویس ایکس‌باکس لایور (XBOX Live) مایکروسافت (Microsoft) به زودی کاربران پلتفرم‌های محبوب بازی را به هم متصل خواهد کرد. این مسأله که یکی از درخواست‌های همیشگی گیمرها بوده است، به زودی در کنفرانس توسعه دهندگان بازی اعلام خواهد شد.

غول نرم‌افزای قصد دارد در کنفرانس ماه آینده، کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) را عرضه کند تا با استفاده از آن، توسعه‌دهندگان بازی برای پلتفرم‌های اندروید (Android)، آی‌اواس (iOS) و نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch)، امکان بازی بر روی شبکه اجتماعی گیمینگ  مایکروسافت را برای کاربران فراهم نمایند. بخشی از شرح برنامه کنفرانس را در ادامه می‌خوانید:

 

نگاهی اولیه به کیت توسعه نرم‌افزاری که به توسعه‌دهندگان اجازه فعال‌سازی اتصال بین گیمرها در پلتفرم‌های آی‌اواس، اندروید و سوئیچ را با ایکس‌باکس و تمامی بازی‌هایی که بر روی فروشگاه مایکروسافت قرار دارد، فراهم می کند. این بخش از کنفرانس به مشکلات و سوالات توسعه‌دهندگانی را که خواهان آزادی عمل برای جامعه گیمرهای خود هستند، پاسخ خواهد داد.

 

نینتندو سوئیچ

 

چهار سال پیش مایکروسافت آگهی استخدامی (استخدام برنامه‌نویس جهت توسعه یک پلتفرم منبع باز بازی) را منتشر کرد که نشان از شروع توسعه فرآیند اتصال گیمرها در آی‌اواس و اندروید داشت. رونمایی از این قابلیت، پلتفرم ایکس‌باکس لایو را در برابر سایر شبکه‌های اجتماعی مخصوص بازی، برتری خواهد بخشید. البته در برنامه اعلام شده برای کنفرانس، اشاره به زمان عرضه نهایی این کیت توسعه نشده است. 

کنفرانس توسعه بازی (Game Developers Conference) بین ۱۸ تا ۲۲ مارچ امسال در شهر سنفرانسیکو برگزار خواهد شد. 

 

منبع: CNET