صحبت کردن توسط دوربین گوشی برای نابینایان

اخبار روز تکنولوژی 24 تیر 1396 علی مظفری

صحبت کردن توسط دوربین گوشی برای نابینایان

تکنولوژی برای انسانها زندگی را آسانتر و لذت بخش تر از پیش کرده است و هر روز نیز بهتر می‌شود. جهان هستی وارد مرحله‌ای از خود شده است که گجت های کوچک و استفاده از نرم افزار می‌تواند اکثر ناتوانی‌های انسان را جبران کند، در حالی که شاید 10 سال پیش تصور چنین چیزی خیلی سخت بوده است.هرلحظه پیشرفت تکنولوژی باعث بوجود آمدن دنیای تازه برای بشریت شده است.بتازگی شرکت مایکروسافت با معرفی اپلیکیشن Seeing Al توانسته خدمتی ارزشمند به افراد نابینا انجام دهد.

معرفی اپلیکیشن Seeing Al

اپلیکیشن Seeing AI یک برنامه مخصوص پلتفرم iOS است که با ارائه امکاناتی نظیر شناسایی چهره، محصولات مختلف و مکان‌ها به کمک افراد نابینا آمده است.با استفاده از این اپلیکیشن بسیاری از افراد نابینا میتوانند دید تازه‌ای را به دنیا پیدا کنند. اپلیکیشن جدید مایکروسافت قادر است جهات اطراف شما را برایتان روایت کند تا کارهای بیشتری انجام دهید؛ بدیهی است که هدف آن ساختن یک زندگی آسوده‌تر برای افراد نابینا خواهد بود. با این حال، صرف نظر از توانایی‌های بصری شما، اپلیکیشن Seeing AI می‌تواند به نوعی سرگرمی نیز به حساب آید تا با تجربه آن، توانایی‌هایتان را نیز در این مورد بسنجید.

استفاده از اپ Seeing Al

Seeing AI می‌تواند نوشته‌های کوچک و بزرگ را با صدایی بلند برای شما بخواند یا حتی با نزدیک کردن دوربین گوشی آیفون یا آیپدتان به یک صفحه یا یک نشانه، آن‌ها را برایتان بازگو کند. حتی آن قادر به خواندن بارکدها، شناسایی محصولات مختلف و ارائه اطلاعاتی در ارتباط با یک محصول است که تمامی آن‌ها می‌تواند یک نعمت بسیار بزرگ برای افراد نابینایی باشد که بدون حضور یک فرد کمکی قصد رفتن به یک فروشگاه جهت خرید دارند.

استفاده از اپ  Seeing Al برای نابینایان

این اپلیکیشن قادر به تشخیص و ذخیره اطلاعاتی در مورد چهره افراد است و ارزیابی از سن، حالت و یا موقعیت نسبی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.شایعات حاکی از آن است که تجهیز آیفون ویژه سالگرد عرضه گوشی های اپل به چنین تکنولوژی است. علاوه بر این، برنامه هوش مصنوعی جدید مایکروسافت قادر به درک صحنه‌ها و به طور کلی هر آن چیزی است که در پیرامون شما رخ می‌دهد، اما این ویژگی خاص هنوز در مرحله پیش‌نمایش اولیه قرار دارد.

بدلیل نوع خدمت رسانی این اپلیکیشن کاملا رایگان است.Seeing AI در حال حاضر تنها با زبان انگلیسی در دسترس کاربران کشورهای ایالات متحده، کانادا، هند، هنگ کنگ، نیوزیلند و سنگاپور قرار گرفته است؛ اما ما انتظار داریم در آپدیت‌های بعدی برنامه شاهد اضافه شدن کشورها و زبان‌های بیشتری نیز باشیم.