سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.2 معرفی شد

اخبار روز تکنولوژی 12 بهمن 1395 علی مظفری

سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.2 معرفی شد

در حالی‌که بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار در حال دریافت به‌رزورسانی اندروید نوقا 7.0 و یا در برخی موارد اندروید 7.1.1 هستند، شرکت گوگل به‌تازگی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.2 را معرفی کرده است. گوگل مدتی پیش اعلام کرد که به منظور رفع مشکلات و باگ‌های عمده سیستم‌عامل اندروید نوقا جدیدی را عرضه خواهد کرد و این شرکت، به‌تازگی اندروید نوقا 7.1.2 را معرفی کرده است که با هدف رفع مشکلات سیستم‌عامل اندروید در طی چند ماه آینده عرضه خواهد شد. با اینکه نسخه رسمی به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.2 تا چند ماه آینده عرضه نمی‌شود، در صورتی‌که در برنامه آزمایشی ارائه شده توسط گوگل با نام «اندروید بتا» عضو شده باشید، می‌توانید نسخه آزمایشی این به‌روزرسانی را دریافت نمایید.

بیلد آزمایشی ارائه شده از سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.2 در حال‌حاضر برای بعضی از اسمارت فون هایی از قبیل گوشی‌های پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، نکسوس 5 ایکس و دستگاه‌های نکسوس پلیر و پیکسل سی عرضه شده است. هم‌چنین، به‌زودی این نسخه برای گوشی نکسوس 6P عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات رسمی منتشرشده توسط گوگل، آپدیت اندروید نوقا 7.1.2 بیشتر به عنوان یک آپدیت برای بهینه‌سازی سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است. با انتشار این نسخه بیشتر مشکلات عمده برطرف شده و بهینه‌سازی‌هایی نیز صورت گرفته است تا اندروید نوقا به ثبات بیشتری برسد.

علاوه‌براین، گوگل اشاره کرده که این آپدیت، پیشرفت‌هایی را برای گوشی‌های لیست شده به همراه دارد. یکی از مواردی که در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید نوقا بیشتر ازهمه جلب‌توجه می‌کند، عدم انتشار آن برای تمامی مدل‌ها از گوشی‌های پیکسل و نکسوس بوده که مدتی پیش به اندروید نوقا 7.1.1 آپدیت شده‌اند. دو دستگاه نکسوس 9 و نکسوس 6 از لیست گوگل برای دریافت اندروید نوقا 7.1.2 کنار گذاشته‌ شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که این دو مدل برای دریافت اپدیت جدید سیستم‌عامل اندروید، مناسب نیست. مدتی پیش نیز با انتشار آپدیت اندروید نوقا برای گوشی‌های نکسوس و پیکسل، نکسوس 5 از دریافت این به‌روزرسانی به صورت رسمی محروم شد. البته احتمالاً توسعه‌دهندگان رام‌، اندروید نوقا 7.1.2 را برای نکسوس 6 و نکسوس 9 آماده خواهند کرد اما به هرحال، ظاهراً شرکت گوگل تصمیمی برای انتشار این به‌روزرسانی به صورت رسمی برای آن‌ها ندارد.