ویندوز 10، ترکیبی از ویندوز 7 و ویندوز 8

اخبار روز تکنولوژی 01 تیر 1398 علی مظفری

ویندوز 10، ترکیبی از ویندوز 7 و ویندوز 8

در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه ، مایکروسافت از نسخه بعدی ویندوز به اسم ویندوز 10، رونمایی کرد.

ویندوز 10 به طور رسمی در اواسط سال آینده راه اندازی خواهد شد ، اما شما فرصت آن را دارید که ، این سیستم عامل را از طریق برنامه ی ویندوزی خود امتحان کنید

مدیران مایکروسافت، سیستم عامل جدید را در یک رویداد مطبوعاتی کوچک در سان فرانسیسکو، که در آن شرکت سعی در موقعیت ویندوز 10 را داشت تشکیل شد. این سیستم عامل هم برای سسیستم پی سی و هم برای اسمارت فون مناسب است.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکلات رایج نصب ویندوز 10

ویندوز 10 با هر سیستمی از جمله دستگاه تلفن همراه سازگار است و مشکلی در نصب آن بوجود نخواهد آمد. MDM (Mobile Device Management) ابزاری است که علاوه بر مدیریت تلفن همراه، pc، تلفن و تبلت را مدیریت می کند.  این بدین معناست که وقتی در حال استفاده از کامپیوتر هستید، ویندوز طوری تغییر شکل پیدا می‌کند تا همه‌چیز برای استفاده از ماوس و صفحه‌کلید فراهم شود. اگر از ویندوز بر روی تبلت استفاده کنید، آن وقت رابط کاربری ویندوز برای استفاده در ابزارهای لمسی تغییر شکل می‌یابد. می‌توان ویندوز ۱۰ را در واقع ترکیبی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ دانست.

معرفی ویندوز 10

مایکروسافت در کنفرانس امروز گفت: در ویندوز ۸ وقتی کاربر یک اپلیکیشن مدرن را اجرا می‌کرد وارد یک محیط متفاوت می‌شد. ما در ویندوز ۱۰ نمی‌خواهیم این وضعیت دوگانگی ایجاد شود. کاربری که بخواهد از PC استفاده کند به راحتی قادر خواهد بود تا رابط کاربری آشنا به همراه صفحه‌کلید و ماوس را تجربه کند.

مایکروسافت همچنین روش‌های جدیدی را برای مالتی‌تسکینگ و اجرای همزمان چند برنامه در کنار هم در نظر گرفته است، که حتی افراد مبتدی هم میتوانند از این ویژگی به راحتی استفاده کنند.

یکی دیگر از وپژگی های ویندوز 10، کلید های میانبر صفحه کلید( کلیدهای فوری) می باشد. این قابلیت با فشار دادن کلید های ALT-TAB بوجود می آید.

مایکروسافت حتی بهبود رابط خط فرمان ، با یک رابط صفحه کلید را بهبود داده است.