باز کردن قفل سیستم با استفاده از گوشی

اخبار روز تکنولوژی 03 دی 1394 علی مظفری

باز کردن قفل سیستم با استفاده از گوشی

به یاد آوردن کلمه ی عبور و یا پسورد یکی از درگیری هایی است که بیشتر افراد با آن سر و کار دارند. حتی در بسیاری از کلمه ی عبور انتخابی موارد به اندازه کافی از امنیت زیادی برخوردار نیست و امکان به سرقت رفتن و تجاوز به آن وجود دارد. بر اساس یک نظرسنجی که توسط شرکت امنیت سایبری TeleSign  انجام شد، 21 درصد از مردم که استفاده از کلمات عبوری استفاده می کنند که سابقه ای 10 ساله دارند و 73 درصد، از رمزهای عبور تکراری استفاده می کنند. به همین دلیل با تصویب کاخ سفید شرکت هایی مانند توییتر تا مایکروسافت ، طرح های بلند مدت برای "از بین بردن رمز عبور" در سال های اخیر عملی کردند. با توجه به سایت Reddit، گزارش هایی مبتنی بر چگونگی ورود به سیستم بدون وارد کردن رمز عبور که متکی بر یک گوشی هوشمند صورت می گیرد را منتشر کرد.
در موضوع Reddit ، بر اساس گزارشات دریافت شده از rp1225، دعوت نامه ای برای کاربر از طریق پست الکترونیکی جهت ورود به Google ارسال می شود. این ثبت نام مبتنی بر گوشی های هوشمند است. در واقع بجای تکیه بر یک عبارت عبور، سیستم های جدید به تنظیمات امنیتی گوشی های هوشمند نفوذ می کنند.
در اینجا چگونگی روش کار را توضیح می دهیم: بعد از ثبت نام رسمی در این برنامه، برای دعوت در یک گروه خصوصی گوگل پذیرفته می شوید، سپس یک شماره تلفن معتبر ثبت می کنید و یک شکل قفل کردن را برای گوشی خود انتخاب می کنید، سپس به حساب کاربری گوگل خود وارد می شوید در این صورت دیگر نیاز به وارد کردن رمز عبور نیست.

 


کار روی این برنامه بسیار در حال پیشرفت است، در فرم دعوت تعدادی FAQ وجود دارد(FAQ   مخفف عبارت Frequently Asked Questions و به معني پرسش و پاسخ هاي متداول مي باشد. ليستي از پرسش و پاسخ ها براي رسانه ها در ارتباط با مطلب مطبوعاتي، که اغلب در داخل جعبه مطبوعاتي قرار مي گيرد. بسياري از سايتهاي اينترنتي داراي FAQ مي باشند که توضيح مي دهد که چه چيزي در اين ناحيه وجود دارد و چگونه مي توان از خصوصيات آن استفاده کرد.). بسته به شرایط ، ثبت نام کاربران " ممکن است از آن ها تکمیل یک و یا دو گام اضافی خواسته شود،" اما در صورت تمایل نداشت به تکمیل فرم هنوز هم می توانید از پسوردتان استفاده کنید. 
در حال حاضر گوگل تلاش هایی برای کاهش وابستگی به کلمه عبور انجام داده. در آندروید 5.1 نیز ، برنامه ی On-Body detection معرفی شده، این برنامه بررسی می کند که آیا کاربر دستگاه خود را در دست گرفته، در جیب خود قرار داده است و یا خیر. به این ترتیب اگر آنها دستگاه خود را روی میز یا هر جای دیگری جا بگذارند، تلفن همراه یا تبلت، خود به خود قفل خواهد شد.