نسل جدید آیفون، آیپد و اپل تی وی، شهریور ماه معرفی می شوند

اخبار روز تکنولوژی 22 مرداد 1394 علی مظفری

نسل جدید آیفون، آیپد و اپل تی وی، شهریور ماه معرفی می شوند

شرکت موفق اپل هر ساله در شهریور ماه، جدیدترین محصولات خود را معرفی می کند. امسال پیش بینی می شود این رویداد مهم در 18 شهریور ماه اتفاق بیفتد. در این رویداد انتظار می رود علاوه بر آیفون جدید، نسل بعدی آیپد و اپل تی وی نیز معرفی شوند. مدت هاست شایعاتی در مورد اپل تی وی جدید در فضای مجازی می چرخد و گفته می شود این محصول با تغییرات ظاهری، سخت افزار و نرم افزار جدید روانه بازار خواهد شد.

پرچم داران اپل، یعنی آیفون 6 و 6پلاس همچنان فروش بالایی دارند اما نگاهی به پرچم دار بعدی یعنی آیفون 6S  بیندازیم. ویژگی برجسته گوشی جدید اپل، پردازنده قوی A9 و رَم 2 گیگابایتی است. پیش بینی می شود طراحی مشابه آی فون 6 داشته باشد ولی حسگر لمسی از دکمه خانه به پشت گوشی یا حتی به روی صفحه نمایش منتقل می شود. همچنین دیگر شاهد حافظه 16 گیگابایتی نخواهیم بود و حافظه گوشی های جدید از 32 گیگابایت شروع می شود. اکنون می دانیم که آیفون بعدی اندکی ضخیم تر و سنگین تر از نمونه ی پیشین به نام ۶ و ۶ پلاس خواهند بود و گفته می شود دلیل این موضوع نیز، افزوده شدن تکنولوژی فورس تاچ به نمایشگر تلفن های همراه مورد نظر است. تکنولوژی فورس تاچ که هم اکنون روی دستگاه های اپل واچ و مک بوک های جدید وجود دارد، این امکان را به کاربران می دهد که با صفحه نمایش مثل یک دکمه بزرگ برخورد کنند و با فشارهای آرام و محکم بر روی آن عملکرد متفاوتی را اجرا کنند. دوربین دستگاه از 8 مگا پیکسل به 12 مگا پیکسل ارتقا می یابد و ضبط ویدئو با کیفیت 1080p امکان پذیر خواهد بود. همچنین احتمالا رنگ صورتی به رنگ های پیشین آی فون اضافه می شود.

به سراغ تبلت اپل برویم، آی پد دیگر هیجان زیادی نمی آفریند چرا که اصولا کاربرانی که آن را تهیه کرده اند معمولا نیازی به بروز رسانی اش نمی بینند. اپل نیز این موضوع را درک کرده و با محصول جدیدش یعنی آیپد پرو می خواهد کسب درآمد کند. گفته می شود این تبلت 12 اینچی و دارای قلم هوشمند استایلوس خواهد بود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات این آی پد منتشر نشده است.