Hands Free، اپلیکیشن جدید گوگل برای خرید کالا با چهره نگاری

اخبار روز تکنولوژی 19 اسفند 1394 علی مظفری

Hands Free، اپلیکیشن جدید گوگل برای خرید کالا با چهره نگاری

   گوگل امیدوار است با ارائه اپلیکیشن جدید خود با نام Hands Free، غوغایی در بازار پرداخت های آنلاین از طریق تلفن های هوشمند به راه بیندازد و البته هدف از این اپلیکیشن نیز عدم نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب برای پرداخت الکترونیکی است. این سیستم جدید برروی دستگاه های اندروید و iOS قابل دسترسی بوده و اخیرا نیز در منطقه Bay جنوبی در نزدیکی San Francisco در حال تست می باشد. 
   اپلیکیشن Hands Free از چهره و مکان تلفن همراه شما به عنوان دو فاکتور برای شناسایی و اطمینان از پرداخت تان استفاده می کند. فرض کنید قصد دارید در یکی از شعب مک دونالد غذا بخورید. ابتدا باید به پیشخدمت بگویید که پرداخت هزینه غذا را از طریق Google انجام می دهید. احتمالا پیشخدمت نیز مشخصات شما را پرسیده و سیستم Hands Free، لیستی از تلفن های در حال استفاده از اپلیکیشن Hands Free با پایانه فروشگاهی مک دونالد را به شما نشان خواهد داد. بنابراین، زمانی که پیشخدمت، مشخصات شما را وارد می کند، می تواند لیستی از افرادی را ببیند که مشخصاتی مشابه با مشخصات شما دارند. 

   سپس پیشخدمت، چهره شما را در سیستم یافته، آن را با چهره واقعی تان تطبیق داده و روند پرداخت را طی می کند. گوگل همچنین در حال تست یک نسخه اتوماتیک بوده که مربوط به مکانی می شود که دوربین اپلیکیشن، چهره شما را در مقابل عکس تان قرار می دهد. کمپانی Google تضمین می کند هر عکسی که با دوربین های Hands Free در فروشگاه ها گرفته می شود، بلافاصله حذف می گردد.

   زمانی که یک تراکنش به پایان می رسد، شما پیامی برروی تلفن همراه خود دریافت خواهید نمود که به شما اجازه می دهد مبلغ پرداخت خود را مشاهده نموده و همچنین می توانید از آن برای پیگیری هر گونه فعالیت مشکوک در حساب کاربری تان استفاده نمایید. 
چرا این اپلیکیشن؟
   سیستم های پرداخت در پایانه های فروشگاهی از کارت های پلاستیکی استفاده می کنند که این کار اندکی هزینه بر است. اگرچه احتمال خطای انسانی و شرایط اجتماعی برای پرداخت های تأیید نشده در نظر گرفته نمی شوند اما اپلیکیشن Hands Free ممکن است روشی ساده تر برای پرداخت از طریق دستگاه فراهم کند.
ایجاد پروفایل در Hands Free

   علاوه بر تصویر شما، Hands Free از روش های متعددی برای شناسایی تلفن شما و مکان آن استفاده می کند که از آن جمله می توان Bluetooth LE، Wi-Fi و سرویس های مکان یابی تلفن همراه را نام برد. این اپلیکیشن اخیرا در رستوران ها و کافی شاپ های Papa John و مک دونالد در Bay جنوبی واقع در San Francisco قابل دسترسی است. لیست کاملی از تمام موسسات و شرکت هایی که با Hands Free همکاری دارند نیز اعلام شده است. 
   اپلیکیشن Hands Free با تمام دستگاه های اندرویدی نسخه 4.2 (Jelly Bean) و بالاتر و همچنین آیفون 4S و بالاتر کار می کند. این برنامه جدید به عنوان بخشی از اپلیکیشن Android Pay به حساب نمی آید.