نسخه جدید ویندوز 10 برای  دستگاه Raspberry Pi 3

اخبار روز تکنولوژی 20 مرداد 1395 علی مظفری

نسخه جدید ویندوز 10 برای دستگاه Raspberry Pi 3

تعریف مختصری از Raspberry Pi: یک رایانه بسیار کوچک و ارزان با تمام قابلیتهای یک رایانه واقعی است که می‌توان از آن در سیستمهای روباتیک، اتوماسیون، اینترنت اشیاء و... استفاده کرد

پس از اینکه مایکروسافت ویندوز 10 را برای کامپیوترهای شخصی به روز رسانی و منتشر کرد، یک نسخه از آن را نیز برای Raspberry Pi 3  قرارداد که هم اکنون موجود است.

این به روز رسانی برای ویندوز  10 IoT Core و همچنین یک نسخه سبک تر سیستم عامل  برای Raspberry Pi 3 و دیگر مدارهای ارتقا یافته وجود دارد. کاربران این دستگاه، می توانند ربات ها، گجت ها، هواپیماهای بدون سرنشین  ودیگر وسایل هوشمند را با Raspberry Pi 3 بسازند.

به گفته مایکروسافت این روز رسانی شامل  امکانات جدید، بهبود عملکرد و سادگی بیشتر در ساخت ابزارها می باشد.

این به روز رسانی علاوه بر Raspberry Pi 3برای  Raspberry Pi 2،  MinnowMax و DragonBoard 410c نیز عمل خواهدکرد.

سازندگان،  برخی دستگاه های جدید را با isRaspberry P و ویندوز 10 IoT Core ساخته اند.  مایکروسافت یکسری پروژه های پیشنهادی را در وب سایت خود قرار داده است از جمله: سیستم اتوماسیون، ایستگاه های آب و هوایی و دربی که با سیستم تشخیص چهره کار می کند.

میلیون ها دستگاه Raspberry Pi 3 بفروش می رسد که با سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس مانند Raspbian  و Ubuntu کار میکند.

این به روز رسانی همچین یکسری اشکالات سیستم عامل و اشکالاتی که در تشخیص صدا یا صحبت است را برطرف می کند.

ویژ گی جدید ویندوز 10T این است که به کاربران این امکان را میدهد تا از راه دور با ریموت از گوشی های هوشمند خود و و یا کامپیوترهای شخصی به Raspberry Pi 3 دسترسی داشته باشند.

هرچند که این هنوز روشن نیست که چگونه برای Raspberry Pi 3  به روز سانی ویندوز 10 IoT Core انجام  و نصب می شود. مایکروسافت نیز فقط اعلام کرده است که ویندوز 10 IoT Core  برای این دستگاه وجود دارد اما نحوه نصب و دانلود آن را اعلام نکرده است.