رونمایی از گرافیک جدید کمپانی انویدیا

اخبار روز تکنولوژی 21 آبان 1394 علی مظفری

رونمایی از گرافیک جدید کمپانی انویدیا

انویدیا در روز سه شنبه مراسمی را جهت رونمایی از محصول جدید خود به نام  Jetson TX1 ترتیب داد. به گفته ی این کمپانی Jetson TX1 یکی از قدرتمندترین و مناسب ترین گرافیک ها برای انجام کارهای حجیم از جمله استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین و ربات ها، به حساب می آید.

این کیت با وجود سایزی برابر با کارت اعتباری، تمام اجزای مورد نیاز و اصلی روی آن تعبیه شده. در آزمایش های به عمل آمده، عملکرد همسان این گرافیک در مقایسه با دیگر گرافیک ها، بی نظیر است و قدرتی چندین برابر را ارائه می دهد.

Jesse Clayton مدیر عامل شرکت انویدیا اظهار داشت: که ربات ها و هواپیماهای بدون سرنشین، نیاز به فناوری ناوبری مستقل دارند که این گرافیک جدید به این قابلیت کمک شایانی می کند.

TX1  به 256 هسته گرافیکی برای پردازش تصاویر مجهز شده است. این برد می تواند در سرویس های ابری قدرتمند برای پردازش تصاویر استفاده شود.

انویدیا که به عنوان شرکتی برای تولید تراشه های گرافیکی شناخته شده است، در حال حاضر به تولید تراشه هایی که در سیستم های بدون سرنشین، شناختن اشیاء، علائم، تصاویر و خطوط مورد استفاده است، می پردازد.

نسل جدید TX1 بیش از سه برابر سریع تر از Jetson که سال پیش رونمایی شد عمل می کند. از ویژگی های TX1 می توان به: تراشه تگرا X1 همراه با پردازنده ی 64 بیتی ARM اشاره کرد. همچنین این پردازنده گرافیکی دارای مشخصات اضافی شامل: 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4، 16 گیگابایت حافظه داخلی، اترنت، وای فای نوع 802.11ac و بلوتوث می باشد. اتصالات در برد این امکان را می دهد که  GPS، دوربین و ماژول های دیگر به آن متصل شود.

این برد جدید از سیستم عامل لینوکس برای تگرا و ROS (سیستم عامل ربات ) پشتیبانی می کند اما از سیستم عامل آندروید پشتیبانی نمی کند. با حمایت از لینوکس، رنج وسیعی از کارهای گرافیکی سنگین قابل انجام است. 

این کارت از تاریخ 16 نوامبر با قیمت 599 دلار به صورت آنلاین در سایت های Amazon  و Newegg به فروش می رسد. سپس ابتدا در آمریکا پخش می شود و بعد در سرتاسر نقاط جهان در دسترس عموم قرار می گیرد.