رونمایی از گوشی Razer Phone2: ارتقای اولین گوشی مخصوص بازی

اخبار روز تکنولوژی 21 مهر 1397 علی مظفری

رونمایی از گوشی Razer Phone2: ارتقای اولین گوشی مخصوص بازی

سال گذشته پس از فروش گوشی Razer phone, اولین و تنها گوشی سریع مخصوص بازی همگی چشم به راه نسل جدید این گوشی بودیم.در جلسه رونمایی روز چهارشنبه 10 اکتبر 2018 شرکت ریزر (Razer)، پیش فروش Razer Phone2  با طراحی منحصر به فردش و قیمت پایه 800 دلار آغاز شد. شرکت سازنده برخی از ویژگی‌های این گوشی هوشمند مخصوص بازی را به شرح زیر اعلام کرده است:

 

شیشه پشتی (Glass Back)

از آنجایی که گوشی Razer Phone2 به باتری 4000 میلی آمپرساعتی مجهز شده است، توانایی نگهداری شارژ خیلی بالایی دارد. این باتری مجهز به فن آوری شارژ سریع Quick Charge Pro4.0+ است که با نمایشگر 120 هرتزی حدود 10 ساعت شارژدهی دارد.

طبق ادعاهای شرکت سازنده, جهت پشتیبانی از شارژ بی سیم، قسمت پشتی این گوشی از جنس شیشه است که نسبت به بدنه آلومینیومی آن نوعی پیشرفت محسوب می شود. چون این گوشی دارای گواهی IP67 است، در مقابل نفوذ آب و خاک مقاوم بوده و می‌تواند به مدت 30 دقیقه بدون آسیب در عمق 1 متری قرار بگیرد.

 

رونمایی از گوشی Razer Phone2

 

اتاقک بخار (Vapor Chamber)

با توجه به اینکه تراشه‌ی اسنپدراگون 845 این گوشی، به سیستم خنک کننده خلاقانه "اتاقک بخار" جهت کنترل حرارت مجهز شده است،  دارای عملکرد بهتر 20 تا 30 درصدی نسبت به گوشی‌های پیشین می‌باشد.

 

سیستم عامل

گوشی جدید Razer Phone2 علاوه بر سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو, دارای اپلیکیشن Razer Cortex جهت بهینه سازی باتری و افزایش وضوح و نرخ فریم می‌باشد.

 

نمایشگر

نمایشگر بدون زبانه بالای صفحه 5.7 اینچی IGZO LCD به کار رفته در این گوشی دارای نسبت تصویر 16.9 بوده و وضوح QHD دارد. علاوه بر این، نسبت به مدل قبلی 50 درصد روشنایی بیشتری به میزان حداکثر 580 نیت دارد.

 

رونمایی از گوشی Razer Phone2

 

لوگوی پشتی

از آنجایی که لوگوی پشتی Razer مجهز به نور پس زمینه RGB است، می تواند با رنگ گوشی هماهنگ شده و برای متفاوت سازی اعلانات به کار رود.

 

رونمایی از گوشی Razer Phone2

 

دوربین

اگرچه گوشی Razer Phone2 به نوعی گوشی مخصوص بازی است؛ درطراحی دوربین دوگانه آن از یک لنز عریض و لنز تله فوتو(Tele Photo) جهت پرتره نگاری و افزایش کیفیت زوم با وضوح 12 مگاپیکسلی استفاده شده است که مجهز به قابلیت‌های فراوانی چون توانایی کارکرد تک دستی جهت عکاسی پرتره و پانوراما، فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش دوال تن (Dual PDAF) می‌باشد.

از ویژگی‌های برتر این گوشی می‌توان به سرعت تعویض فریم Refresh Rate) 120 ) هرتزی با گستره‌ی رنگی DCI-P3 جهت برخورداری از بهترین تصویر هنگام بازی اشاره کرد.

 

رونمایی از گوشی Razer Phone2

 

هدفون

برگ برنده دیگر گوشی جدید ریزر، هدفون USB-C با توانایی کاهش صدای محیط است که از نور RGB پشتیبانی می‌کنند و به صورت مجزا قابل سفارش است.

 

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی ارایه شده برای این گوشی شامل شارژر بدون سیم 100 دلاری، قاب‌های چرم 40 و کولار 50 دلاری به همراه محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش 20 دلاری می‌شود. اگرچه مدل دیگر این گوشی با بدنه ی پارچه ساتن 900 دلاری نیز قابل انتخاب می‌باشد.

 

منبع: PCWorld