رونمایی از اولین گوشی بلک بری با سیستم عامل اندروید

اخبار روز تکنولوژی 03 آبان 1394 علی مظفری

رونمایی از اولین گوشی بلک بری با سیستم عامل اندروید

بعد از ماه ها کمپانی بلک بری از گوشی های هوشمند خود را به نام BlackBerry Priv معرفی کرد، این شرکت پیش فروش این محصول جدید را نیز آغاز کرده است. قیمت فروش حدود 700 دلار براورد شده که فروش آن از 6 ام نوامبر آغاز خواهد شد. 
نمایشگر 5.4 اینچی Priv از جنس OLED با قابلیت استفاده ی لمسی طراحی شده است. OLED مخفف کلماتorganic light emitting diode  است و به معنای دیودهای ارگانیکی پخش کننده نور می-باشد. این نمایشگر ها با وجود ابعاد بسیار بزرگ، نازک و سبک هستند و مهم ترین ویژگی آنها مصرف بسیار پایین انرژی است. 
رزولوشن 2560*1440 نمایش تصاویر را همراه با وضوح بسیار بالا را به کاربر ارائه می دهد. از خصوصیات سخت افزاری آن می توان به پردازنده ی 64 بیتی Qualcomm Snapdragon 808، مقدار 3 گیگابایت فضای رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. البته این گوشی به شیار Micro SD مجهز شده که قابلیت ارتقاء حافظه داخلی تا 2 ترابایت را دارد. 
همچنین دوربین عقب 18 مگاپیکسلی همراه با ویژگی های تثبیت کننده تصویر، دیافراگم f2.2 و دوربین جلو با وضوح 2 مگاپیکسل و دیافراگم f2.8 تصاویری زیبا با کیفیت بالا را برای کاربران ثبت می کند. 
در تست های صورت گرفته و کاربری های مختلف اعم از سنگین و عادی، زمان شارژدهی این گوشی را بدون استفاده از شارژر تا 22 ساعت و نیم براورد کردند. 
از دیگر ویژگی Priv اپشتیبانی از NFC می باشد. (NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همان طور که از اسم آن بر می آید مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه است. تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از امکان اِن‌اف‌سی برخوردارند می توانند به سادگی اطلاعات را بین خود جابه‌جا کنند.)
به عبارت دیگر، این موبایل هوشمند یک گوشی همه چیز تمام به شمار می رود. آنچه  Priv را از دیگر سیستم ها جدا کرده است، صفحه کلید فیزیکی آن است، که به صورت اسلایدی از زیر صفحه نمایش به  حالت عمودی کشیده می شود. هر چند که قابلیت تاچ نمایشگر بسیار حساس است و تمام فرمان ها را به خوبی انجام می دهد اما افزودن این قابلیت، برای کاربرانی که به کیبورد فیزیکی علاقه دارند خبر خوشحال کننده ای محسوب می شود.