هوآوی نمونه اولیه تلفن هوشمند P9 را معرفی کرد

اخبار روز تکنولوژی 11 مرداد 1394 علی مظفری

هوآوی نمونه اولیه تلفن هوشمند P9 را معرفی کرد

شرکت هوآوی (Huawei) سخت به دنبال کسب اعتبار بیشتر در بازار تلفن های هوشمند می باشد و در این راه نیز همواره سعی در ارائه محصولاتی با کیفیت (بر خلاف اغلب شرکت های چینی) داشته و تا به اینجا نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.
در طی مدت کوتاه سه ماهه، این غول چینی دنیای تکنولوژی توانست ۶ محصول جدید به بازار معرفی کند، که از بین آنها گوشی هوشمند P8 به عنوان شاخص ترین محصول این شرکت شناخته شده است.
امروز نیز آنطور که خبر ها و شایعات مختلف حکایت دارند این شرکت چینی مشغول ساخت جانشینی برای پرچمدار گوشی های هوشمند خود یعنی P8 می باشد.
پیش بینی می شود تلفن هوشمند پرچمدار جدید این شرکت که فعلا با نام رمز IP03 شناخته می شود، در سطحی بالا وارد بازار شده و با گوشی های هوشمندی همچون گلکسی نوت ۵ و iPhone 6 plus  رقابت کند.
پرچمدارجدید طبق گفته‌ها دست‌خوش نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جدیدی خواهد بود. بر اساس پروتوتایپ‌ها  قابلیت‌های دستگاه نسبت به محصولات فعلی این شرکت تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد شاهد یک زبان طراحی جدید و نوع متفاوتی از سنسور اثر انگشت در بخش پشتی خواهیم بود.
همچنین منبعی ادعا می‌کند که این گوشی تفاوت‌های زیادی با P8 خواهد داشت، زیرا که هواوی قصد دارد برای این گوشی از صفحه نمایش‌های خمیده همراه با سنسور اثر انگشت در قاب پشتی گوشی استفاده کند. گفته می‌شود که این محصول خمیده خواهد بود اما مشخص نشده است که این خمیدگی در صفحه نمایش است و یا بدنه، اما هرچه که باشد به طور حتم مانع تکراری شدن طراحی پرچم‌داران این شرکت خواهد بود. انتظار می‌رود که این نسخه نیز همانند P8 صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی داشته باشد ولی دوربین آن با کمی ارتقا ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود و از لرزشگیر اپتیکال(OIS) نیز بهره خواهد برد. سایر مشخصات دیگر این گوشی که درباره آن اظهار نظر شده، صفحه نمایش 5.2 اینچی است و همچنین گفته می‌شود هواوی از نسل بعدی چیپست‌های خود، یعنی کرین 950 برای پرچمدار بعدی خود استفاده خواهد کرد. در مورد این چیپست نیز باید گفت هواوی قصد دارد در چیپ بعدی خود همانند چیپست‌های اسنپ‌دراگون به معماری 16 نانومتری دست یابد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر هواوی بخواهد از این پردازنده استفاده کند باید محصول خود را در سال 2016 معرفی نماید. چون این پردازشگر در سه ماهه چهارم سال 2015 معرفی خواهد شد و فعلا تمام اطلاعاتمان در خصوص آن در حد شایعه است.
انتظار می‌رود که این غول چینی یک محصول دوست داشتنی دیگر را به سبد خرید کاربران اضافه کند و در این صورت بدون شک استقبال خوبی را نیز از سوی کاربران شاهد خواهد بود. شما چه انتظاراتی از پرچم‌دار بعدی این شرکت دارید؟
پیش بینی می شود شرکت هوآوی پرچمدار جدید خود را اواخر امسال (2015) و یا اوایل سال آینده روانه بازار کند.