رونمایی از پرچم دار کمپانی LG، گوشی LG G4

اخبار روز تکنولوژی 12 مهر 1400 علی مظفری

رونمایی از پرچم دار کمپانی LG، گوشی LG G4

در این مقاله به بررسی گوشی ال جی که به عنوان پرچم دار این کمپانی شناخته می شود می پردازیم. LG می گوید: که در G4 یک تجربه نرم افزار متفاوت تر از نسل قبل ارائه کرده است. 
نسبت به G3 ، قاب پشتی G4 پلاستیکی است که به صورت الگوی لانه زنبوری طراحی شده و به زیبایی این گوشی افزوده است. طراحی این گوشی با نسخه ی چرمی، یک آپشن پلاریزه بود، در حال حاضر این گوشی با این مدل طراحی، حالت صنعتی به خود اختصاص داده، که باعث شده از پرچم دارهایی مانند Samsung Galaxy S6  و HTCفاصله بگیرد و جایگاه خود را در ردیف سوم قرار دهد.


ال جی، تغییرات و بهبودهای بسیاری در صفحه نمایش گل سرسبد خود ایجاد گرده است. تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر “IPS Quantum” است. این نمایشگر 5.5 اینچی از همه لحاظ بهتر از نمایشگر مبتکرانه Quad HD است که برای اولین بار در ال‌جی G3 معرفی شد. از سوی دیگر، روشنایی در صفحه‌نمایش این گوشی حدود 25 درصد و کنتراست آن نیز 50 درصد بهتر از قبل شده است که میزان قابل توجهی به حساب می‌آید. نکته‌ی جالب توجه در این مورد، عدم افزایش مصرف باتری می‌باشد و حتی اعلام شده که عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده است. اما مهم‌ترین بخش از این تغییر، افزایش طیف رنگ‌ها می‌باشد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.


سامسونگ با طراحی دوربین خود سر و صدای زیادی به پا کرد، اما ال جی حتی از سامسونگ هم جلو زده، که به مشخصاتی از جمله: فوکوس ، تنظیم نور و ISO مجهز شده است. همچنین یک دوربین هم جهت گرفتن عکس های پشت سر هم تعبیه شده، که عکس ها را با فرمت RAW ذخیره می کند. دوربین ال‌جی G4 از لنز دیافراگم F1.8 برخوردار است که این لنز ۸۰ درصد نور بیشتری نسبت به ال‌جی G3 به حسگر تصویر می‌رساند.
از دیگر ویژگی های این گوشی عبارت اند از: 
•    پردازنده ی شش هسته ای Snapdragon 808 با سرعت پردازنده ی 1.8 گیگاهرتز
•    3 گیگابایت رم 
•    دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم F1.8  و دوربین جلو ۸ مگاپیکسل با دیافراگم F2.0


•    باتری ۳ هزار میلی‌آمپر قابل تعویض با قابلیت شارژدهی تا 5 ساعت و 17 دقیقه


•    سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ (Lollipop) 
•     اتصالات وای-فای، بلوتوث، LTE، NFC و  USB 2.0 
•    قابلیت Gesture Shot به کاربر در هنگام گرفتن عکس های سلفی، با استفاده از حرکات دست و یا گفتن صداهایی به فرض مثال “cheese” و یا kimchi”"  کمک می کند. البته شما می توانید در برنامه ی منحصر به فرد آن صدا های دیگر را برای عکس گرفتن قرار دهید. 
•    قابلیت Quick Shot که با دوبار ضربه بر روی کلید پشت در هنگام خاموش بودن نمایشگر، به مشتریان امکان ثبت تصویر را بدون باز کردن برنامه دوربین می‌دهد. ال‌جی G4 سرعت باورنکردنی و بالایی معادل شش‌دهم ثانیه در  باز شدن و اجرای برنامه دوربین دارد.