معرفی گوشی شیائومی  Mi Mix 4 ; اولین گوشی شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر

اخبار روز تکنولوژی 31 مرداد 1400 علی مظفری

معرفی گوشی شیائومی Mi Mix 4 ; اولین گوشی شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر

شیائومی بالاخره از نسخه‌ی جدید گوشی پرچمدار خود یعنی Mix 4 رونمایی کرد. اولین نکته‌ای که در خصوص این گوشی توجه همه را به خود جلب می‌کند، استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر است. Xiaomi Mix 4 از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی استفاده کرده و دیگر خبری از حفره‌ یا محلی برای قرار گیری دوربین سلفی روی آن نیست. سامسونگ هم به‌تازگی در رویداد آنپکد 2021 گوشی جدید Galaxy Z Fold 3 را به فناوری دوربین زیر نمایشگر مجهز کرده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی شیائومی میکس 4 می‌توان استفاده از چیپست قدرتمند Qualcomm Snapdragon 888+ 5G اشاره کرد. دوربین اصلی گوشی هم ساخته‌ی شرکت سامسونگ بوده و از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده شده است. در ادامه به معرفی ویژگی‌های اصلی گوشی شیائومی میکس 4 خواهیم پرداخت.

 

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi Mix 4

 

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش موبایل Xiaomi Mix 4

 

صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mix 4 صفحه نمایشی یک‌دست و یکپارچه‌ است که حدود 87 درصد سطح پنل جلویی رو پوشانده است. استفاده از پنل صفحه نمایش از نوع AMOLED با کمی انحنا در لبه‌های بالایی باعث شده کمترین میزان شکست نور در قسمت مربوط به دوربین سلفی وجود داشته باشد. همچنین شیائومی با بهره‌مندی از فناوری الگوی پیکسلی میکرو-الماس (Micro-Diamond) بر روی پنل اطراف دوربین، توانسته تراکم پیکسلی بالا 400ppi (پیکسل در هر اینچ) را در این قسمت ارائه دهد تا کاربران متوجه تغییر کیفیت صفحه نمایش در بخش دوربین سلفی نشوند. دوربین سلفی سنسوری 20 مگاپیکسلی از نوع واید داشته و قابلیت فیلم برداری 1080p با 30 فریم بر ثانیه را دارد.

 

صفحه نمایش و قاب گوشی شیائومی میکس 4

 

صفحه نمایش و قاب گوشی شیائومی میکس 4

 

صفحه نمایش گوشی 6.67 اینچی است و پنل نمایشگر آن از نوع AMOLED است و قابلیت به نمایش گذاشتن 1 میلیارد رنگ را دارد. نرخ نوسازی تصویر این نمایشگر 1080x2400 پیکسلی، 120 هرتزی است و می‌توانید روان‌ترین تصاویر و المان‌ها را در آن مشاهده کنید. نمایشگر میکس 4 از HDR10+ و همینطور Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند. شدت روشنایی این صفحه نمایش هم در بیشترین حالت به 800 نیت می‌رسد. Gorilla Glass Victus هم وظیفه‌ی محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد. علاوه بر دوربین زیر صفحه نمایش، از حسگر اثر انگشت زیر صفحه هم استفاده شده است تا صفحه نمایش علاوه بر نمایش تصاویر، کاربردهای دیگری هم داشته باشد.

 

صفحه نمایش و قاب گوشی شیائومی میکس 4

 

بدنه‌ی گوشی از جنس سرامیک است و در سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری قرار است به بازار عرضه شود. جهت افزایش استحکام گوشی از فریم آلومینیومی هم در Xiaomi Mix 4 استفاده شده است. این گوشی همچنین از گواهینامه IP استفاده کرده و با وجود IP53 در برابر پاشیده شدن آب مقاوم است.

 

سیستم پردازشی و باتری

 

گوشی Mix 4

 

شیائومی از چیپست پردازشی قدرتمندی بر روی گوشی Mix 4 استفاده کرده است. Qualcomm Snapdragon 888+ 5G با طراحی 5 نانومتری وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر روی این گوشی دارد. این چیپست هشت هسته‌ای در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 قدرت پردازشی بالایی‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. Xiaomi Mix 4 قرار است با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه شود. حافظه‌ی رم گوشی هم در دو مدل 8 و 12 گیگابایت معرفی شده که نسخه‌ی 8 گیگابایتی، حافظه‌های داخلی 128 و 256 گیگابایت دارد. نسخه‌ی رم 12 گیگ گوشی هم با ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایت عرضه خواهد شد. امکان افزایش ظرفیت حافظه‌ی داخلی از طریق MicroSD وجود ندارد. برای تغذیه‌ی این سیستم پرداشی قوی، شیائومی از یک باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر استفاده کرده که قابلیت شارژ سریع 120 وات را دارد و این باعث می‌شود بتوانید در مدت زمان 15 دقیقه 100 درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. با شارژ سریع بی‌سیم 50 وات هم امکان شارژ کردن کل ظرفیت باتری در مدت زمان 28 دقیقه وجود دارد.

 

دوربین

 

گوشی Mix 4

 

دوربین اصلی گوشی شیائومی Mix 4 یک سنسور 108 مگاپیکسلی از نوع واید دارد که از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند. علاوه بر این دوربین از یک سنسور 13 مگاپیکسلی برای عکاسی اولترا واید و همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای عکاسی تله‌فوتو استفاده شده است. دوربین سلفی گوشی هم همانطور که اشاره شد 20 مگاپیکسلی است و بر زیر نمایشگر قرار گرفته است. دوربین اصلی گوشی توانایی فیلم برداری 8K با 24 فریم بر ثانیه را دارد. در حالت‌ 4K تا 60 فریم و در حالت فیلم برداری 1080p می‌توانید تا 480 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید.

 

قیمت شیائومی Mi Mix 4

 

قیمت شیائومی میکس 4

 

قیمت شیائومی Mix 4 با توجه به حافظه‎ ی رم و ظرفیت داخلی بین 770 تا 970 دلار است و با یک گوشی بالا رده طرف هستیم و باید ببینم پس عرضه در مقایسه با پرچمداران سایر شرکت‌ها چه حرفی برای گفتن دارد.