گوشی Poco F3 GT شیائومی با پردازنده دایمنسیتی 1200 معرفی شد

اخبار روز تکنولوژی 02 مرداد 1400 علی مظفری

گوشی Poco F3 GT شیائومی با پردازنده دایمنسیتی 1200 معرفی شد

گوشی Poco F3 GT شیائومی نسخه‌ی اصلاح شده گوشی گیمینگ Redmi k40 Gaming Edition، با پردازنده دایمنسیتی 1200 معرفی شد.

پوکو (Poco) که فعالیت خود را از سال 2018 به عنوان زیر مجموعه‌ی شیائومی شروع کرده بود؛ در سال 2019 از این مجموعه خارج شد و به صورت مستقل شروع به فعالیت کرد. به صورت کلی گوشی‌های پوکو را به واسطه قیمت پایین اما مشخصات سخت افزاری قوی می‌شناسند و به همین دلیل این برند طرفداران زیادی پیدا کرده است. حال به تازگی جدیدترین گوشی این کمپانی با نام Poco F3 GT معرفی شده است که مشخصات قابل توجهی دارد.

 

مشخصات گوشی Poco F3 GT

پوکو F3 جی تی مجهز به صفحه نمایش 6.67 اینچی سوپرآمولد با نرخ بروزرسانی 120 هرتز شده است که از رزولوشن FULL HD+ پشتیبانی می‌کند. همچنین پوکو برای محافظت از صفحه نمایش گوشی جدید خود از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده کرده است.

 

گوشی poco f3 gt

 

گوشی Poco F3 GT از پردازنده دایمنسیتی 1200 ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند که البته از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و به راحتی می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های مختلف را اجرا کند. همچنین این گوشی مجهز به رم LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 شده است. در کنار این موارد، این گوشی ظرفیت داخلی 128/256 گیگابایت و حافظه رم 6/8 گیگابایت دارد که در کنار پردازنده قدرتمند آن، ارزش خرید این گوشی را بیشتر می‌کند.

پوکو برای گوشی جدید خود از باتری قدرتمند 5065 میلی آمپری استفاده می‌کند که مجهز به شارژ سریع 67 وات و Quick Charge 3 می‌باشد که باعث می‌شود باتری گوشی ظرف مدت کوتاهی شارژ شود. گوشی جدید پوکو از اندروید 11 و سیستم کاربری MIUI 12.5 پشتیبانی می‌کند.

این گوشی برای گیمرها از موتور x-line برای لرزش بازی و دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند. همچنین برای تعدیل دمای داخل گوشی نیز از فناوری‌های خاصی استفاده شده است و برای زیبایی بیشتر در اطراف دوربین عقب، نورپردازی RGB تعبیه شده است.

 

دوربین گوشی پوکو F3 جی تی

در پنل پشتی این گوشی نیز شاهد دوربین سه گانه هستیم. دوربین اصلی این گوشی مجهز به یک لنز 64 مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویر با کیفیتی ثبت کند. در کنار آن، یک لنز 8 مگاپیکسلی Ultra-wide و یک لنز 2 مگاپیکسلی مایکرو نیز در نظر گرفته شده است.

 

دوربین گوشی پوکو f3 جی تی

 

در پنل جلو نیز شاهد یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستیم که از به قابلیت فیلم برداری آهسته با کیفیت 720p و سرعت فریم 120 مجهز شده است. البته این دوربین از فیلترها و حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی Poco F3 GT از دو سیم کارت، فناوری 5G، بلوتوث 5.2 و مادون قرمز و USB-C پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه گوشی جدید پوکو فاقد جک 3.5 میلی متری است.

 

قیمت گوشی پوکو F3 GT

گوشی مذکور قرار است در سه نسخه مختلف وارد بازار شود.

  • نسخه اول این گوشی مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است که قرار است با قیمت 362 دلار وارد بازار شود.
  • نسخه دوم این گوشی مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است که قرار است با قیمت 390 دلار وارد بازار شود.
  • نسخه سوم و نهایی گوشی جدید پوکو نیز قرار است با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 416 دلار عرضه شود.

پوکو قرار است نسخه جدید گوشی‌ خود را در دو رنگ مشکی و نقره‌ای از تاریخ 26 جولای (4 مرداد) وارد بازار کند.

 

منبع: Gsmarena