گلکسی نوت 20 در کنار موبایل تاشو جدید سامسونگ گلکسی Z Fold 2 معرفی شد

اخبار روز تکنولوژی 19 مرداد 1399 علی مظفری

گلکسی نوت 20 در کنار موبایل تاشو جدید سامسونگ گلکسی Z Fold 2 معرفی شد

پس از مدت ها انتظار، در نهایت سامسونگ (Samsung) از طریق یک همایش آنلاین از اسمارت فون‌های جدید خود یعنی سری گلکسی Note 20 و موبایل تاشو Z Fold 2 رونمایی کرد. در تاریخ 15 مرداد 1399 مراسم رونمایی از محصولات جدید سامسونگ که با نام “Unpacked The Samsung” شناخته می‌شود؛ برخلاف سال‌های قبل و برای رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، از طریق یک همایش آنلاین برگزار شد که در طی آن شاهد رونمایی از جدیدترین محصولات سامسونگ بودیم. معرفی بسیاری از این محصولات پیش بینی شده بود، اما این مسئله چیزی از هیجان رونمایی از محصولات جدید سامسونگ، به خصوص برای ایرانیان کم نمی‌‌کرد. اگر شما هم همچون ما برای آشنایی با محصولات جدید سامسونگ هیجان زده هستید؛ در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا پرچمداران جدید سری گلکسی

سامسونگ با معرفی جدیدترین تلفن‌های هوشمند سری Note، به‌ شایعات بسیاری که در پشت این سری از موبایل‌های سامسونگ در جریان بود، خاتمه داد. کره ای ها با در پیش گرفتن استراتژی به کار رفته در نام گذاری محصولات پرچم دار گلکسی S، فبلت‌ قلم محور جدیدشان را در دو نسخه با نام‌های گلکسی Note 20 و گلکسی Note 20 Ultra معرفی کردند.

 

طراحی همیشگی با سبک و سیاق قدیمی

 

samsung galaxy note 20

 

طراحی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند و هر دو گوشی ادامه ‌دهنده‌ی مسیر نسل گذشته هستند. برای نخستین ‌بار پس از مدت‌‌ها، سامسونگ مدل عادی گلکسی نوت را با پنل پشتی پلاستیک تولید می‌‌کند؛ اما فریم دستگاه از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. در مقابل، طراحان سامسونگ برای مدل اولترا سنگ ‌تمام گذاشته‌‌ و آن را برای نخستین ‌بار در دنیای موبایل با پنل پشتی و پوشش نمایشگر Gorilla Glass Victus طراحی کرده‌اند؛ شیشه‌ای که شرکت سازنده مقاوم ‌ترین گوریلا‌ گلس تاریخش می‌داند. در‌حالی‌که Galaxy Note 20 با نمایشگر ۶٫۷ اینچی و ۶۰ هرتزی مسطح با پنل ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی Super AMOLED فروخته خواهد شد، مدل اولترا از نمایشگر ۶٫۹ اینچی خمیده با وضوح ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ پیکسل و پنل پیشرفته‌ترِ ۱۲۰ هرتزی موسوم به Dynamic AMOLED 2X مورد عرضه قرار خواهد گرفت. نکته‌ی دیگر درباره‌ی نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا به نرخ تأخیر لمسی ۲۴۰ هرتزی آن باز می‌گردد که به‌ ویژه‌ تجربه‌ی بازی‌ها را به‌ میزان چشمگیری ارتقا می‌دهد.

 

سنگ تمام سامسونگ در قسمت سخت افزار

 

گلکسی نوت 20 در کنار موبایل تاشو جدید سامسونگ گلکسی Z Fold 2 معرفی شد

 

پردازنده‌های به کار رفته در محصولات جدید سامسونگ تفاوتی با یکدیگر ندارند و بسته به بازار هدف از یکی از دو پردازنده‌ Exynos 990 (برای بازارهای جهانی از جمله ایران) یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس (بازار آمریکا و چین) قدرت می‌گیرند. سامسونگ می‌گوید نسخه‌ی اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ اکنون ۱۹ درصد سریع‌تر، ۱۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتر و ۲۰ درصد مصرف باتری کمتر خواهد داشت. سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی Note 20 را با 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی در نسخه‌ی 5G روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ اما نسخه‌ی 4G فقط در یک نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس خواهد بود. ناگفته نماند که مدل Galaxy Note 20 Ultra در تمامی نسخه‌های 5G‌ رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 خواهد داشت و با حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد. این در حالی است ‌که نسخه‌ی 4G این موبایل سامسونگ با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار علاقه ‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

دوربین 108 مگاپیکسلی در کنار زوم فضایی 300 برابری!

گلکسی Note 20 Ultra از دوربین سه‌گانه‌ای برخوردار است که در آن، دوربین اصلی به یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز شده و امکان ثبت تصاویری بسیار شفاف و ویدئوهایی با کیفیت 8K و نرخ ۲۴ فریم ‌بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است؛ اما به ‌جای فوکوس خودکار Dual Pixel، از فوکوس خودکار تشخیص فاز به‌ همراه فوکوس خودکار لیزری در آن استفاده شده است. دوربین دوم گلکسی نوت ۲۰ از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی تله‌فوتو استفاده می‌کند که امکان بزرگ ‌نمایی اپتیکال پنج ‌برابری فراهم می‌آورد؛ و به یک لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/3.0 مجهز شده است. دوربین پشتی گلکسی Note 20 نیز، از ماژول اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزش ‌گیر اپتیکال تصویر و ماژول ۶۴ مگاپیکسلی با وظیفه‌ی ثبت عکس‌های تله‌فوتو با بزرگ ‌نمایی بدون افت کیفیت سه ‌برابری و بزرگ ‌نمایی فضایی 300 برابری به‌همراه فیلم ‌برداری 8K درکنار دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

 

50 درصد شارژ، در 20 دقیقه

 

گلکسی نوت 20 در کنار موبایل تاشو جدید سامسونگ گلکسی Z Fold 2 معرفی شد

 

انرژی مصرفی گلکسی نوت ۲۰ اولترا به وسیله یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین خواهد شد. برخلاف چیزی که تصور می‌شد؛ یک آداپتور شارژ 25 واتی نیز در جعبه محصول موجود خواهد بود و خریداران گلکسی Note 20 Ultra نیازی به تهیه شارژر به صورت جداگانه نخواهند داشت. فبلت پرچم ‌دار سامسونگ با شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۹ واتی نیز سازگار است. لازم به ذکر است که گلکسی نوت ۲۰ نیز، از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر پیش‌فرض ۲۵ واتی بهره می‌برد.

 

گلکسی Z Fold 2، مدعی جدید موبایل‌های تاشدنی

سامسونگ دو نوع گوشی تاشدنی دارد: نسل اول گوشی‌های تاشدنی که با نام گلکسی فولد عرضه می‌شوند و از فرم ‌فاکتوری شبیه به کتاب برخوردار هستند؛ و نسل دوم گوشی‌های تاشدنی که با نام گلکسی Z فلیپ روانه‌ی بازار شدند و از طراحی پوسته ‌صدفی برخوردار می‌باشند.

نسل اول گلکسی Fold که با همین نام هم عرضه شد و شاهد حرف Z در آن نبودیم؛ عرضه‌ی موفقی تجربه نکرد و کارشناسانی که گلکسی فولد را برای بررسی دریافت کرده بودند، مدعی شدند این گوشی سامسونگ مشکلاتی جدی دارد. سامسونگ در پی انتشار این گزارش‌ها عرضه‌ی گلکسی فولد را به ‌تعویق انداخت. مدتی بعد، گلکسی فولد عرضه شد؛ اما همچنان با مشکلاتی دست ‌و ‌پنجه نرم می‌کرد. پس از این اتفاقات و به دنبال عرضه ناامید کننده نسل اول گلکسی فولد، سامسونگ از اتفاقات پیش‌آمده درس عبرت گرفته تا نسل جدید این گوشی را به ‌بهترین شکل ممکن تولید کند.

 

همانند نسل قبل، Z Fold 2 نیز، به سمت داخل بسته خواهد شد

 

samsung Z fold 2 - گلکسی نوت 20 در کنار موبایل تاشو جدید سامسونگ گلکسی Z Fold 2 معرفی شد

 

گلکسی زد فولد ۲ در مقایسه ‌با نسل اول باریک‌تر شده و ضخامتش به 6.9 میلی ‌متر کاهش یافته است. البته فاصله گفته شده برای زمانیست که گلکسی Z Fold 2 در حالت تمام صفحه باشد؛ چراکه ضخامت این موبایل تاشو سامسونگ در حالت بسته به مقدار 16.8 میلی متر خواهد رسید. قسمت پشتی (فاقد نمایشگر) گلکسی Z فولد 2، از شیشه مقاوم ساخته شده است و در نمای جلویی این دستگاه شاهد حاشیه پلاستیکی به کار رفته در اطراف نمایشگر هستیم. همانند پرچمداران جدید سری گلکسی، یعنی Note 20 و Note 20 Ultra، در گلکسی Z Fold 2 نیز شاهد فریم آلومینیومی در حاشیه بدنه موبایل خواهیم بود. در پایان این بخش بهتر است بدانید که وزن جدیدترین موبایل تاشو سامسونگ نزدیک به 280 گرم می‌باشد.

صفحه ‌نمایش اصلی محصول به فناوری Y-OCTA مجهز شده و به اندازه ۷٫۶ اینچ طول دارد. این صفحه ‌نمایش در دسته‌ی نمایشگرهای Infinity-O (دوربین به صورت دایره‌ای در نمایشگر قرار گرفته) جای می‌گیرد. گفتنی است صفحه‌ نمایش خارجی این محصول نیز ۶٫۲ اینچ ارتفاع دارد و از یک پنل Super AMOLED در ساخت آن استفاده شده است. گلکسی زد فولد ۲ همچون گلکسی زد فلیپ از صفحه‌ نمایشی با شیشه‌ی فوق ‌باریک استفاده می‌کند؛ درحالی‌که نسل اول گلکسی فولد از صفحه ‌نمایش پلاستیکی بهره می‌گرفت. استفاده از شیشه‌ی فوق ‌باریک باعث می‌شود Galaxy Z Fold 2 مقاومت بیشتری در برابر عوامل خارجی داشته باشد. همچنین، سامسونگ از حضور حالت فلکس (Flex Mode) گلکسی زد فلیپ در گلکسی زد فولد ۲ خبر می‌دهد. این حالت باعث می‌شود بتوان از گلکسی زد فولد ۲ در حالت نیمه‌باز هم استفاده کرد.

 

موبایل تاشو جدید تنها با یک مشخصات سخت افزاری عرضه خواهد شد

تلفن تاشو جدید سامسونگ تنها با یک سخت افزار واحد در سرتاسر دنیا عرضه خواهد شد و برای آن شاهد نسخه‌هایی با پردازنده اگزینوس و یا حافظه‌های داخلی متفاوت نخواهیم بود. پردازنده مورد استفاده در گلکسی Z fold 2 همان پردازنده Snapdragon 865 Plus به کار رفته در پرچمداران جدید سری نوت می‌باشد. این پردازنده 8 هسته‌ای بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 650 قادر است تا تمامی بازی‌ها و نرم افزارهای حال حاضر دنیا را بدون کوچکترین تاخیر و لَگ، با بالاترین کیفیت ممکن اجرا نماید. گلکسی Z فولد 2 به 12 گیگابایت حافظه RAM مجهز شده که این موضوع سبب می‌شود در سنگین ترین تست‌های چندپردازشی (Multytasking) نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. این محصول جدید ایسوس از 512 گیابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که خیال کاربر را از بابت فضای ذخیره سازی راحت خواهد کرد.

 

samsung Z fold 2 - گلکسی نوت 20 در کنار موبایل تاشو جدید سامسونگ گلکسی Z Fold 2 معرفی شد

 

سامسونگ برای تامین انرژی موبایل هوشمند Galaxy Z Fold 2 از یک باتری 4500 میلی آمپری استفاده کرده است. بر اساس گفته بسیاری از کارشناسان، این حجم باتری برای یک موبایل تاشو مشکل ساز بوده و خریداران را به خاطر حجم کم باتری اذیت خواهد کرد. البته هنوز زمان چنین اظهار نظرهایی نرسیده و بهتر است که تا زمان عرضه این موبایل دوست داشتنی منتظر بمانیم. بد نیست بدانید که جدیدترین موبایل تاشو سامسونگ با شارژ بی‌سیم سریع 11 واتی و شارژ معکوس ۹ واتی نیز سازگار است.

 

قیمت گذاری محصولات جدید به چه شکل خواهد بود؟

پس از آشنایی با سخت افزار و طراحی به کار رفته در جدیدترین موبایل‌های سامسونگ، اکنون زمان آن رسیده که با قیمت این محصولات جذاب نیز آشنا شویم.
قیمت گلکسی Note 20 برای نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، مبلغ 999 دلار اعلام شده است. با دانستن این موضوع شاید بتوانید قیمت نسخه‌های دیگر این موبایل را نیز حدس بزنید. این پرچمدار جدید سامسونگ در رنگ‌های طوسی، سبز و برنزی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
برادر بزرگتر گلکسی نوت 20، یعنی Galaxy Note 20 Ultra با برچسب قیمت 1499 دلاری دیده می‌شود. البته این قیمت برای نسخه 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عنوان شده است. این محصول سامسونگ نیز در رنگ‌های سفید، مشکی و برنزی مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت.

اما در نهایت نوبت به گران ترین موبایل معرفی شده در مراسم «آنپکد» رسید. سامسونگ درباره قیمت و زمان عرضه این موبایل تاشو اطلاعات زیادی را اعلام نکرده است اما به احتمال زیاد، گلکسی Z Fold 2 قیمتی نزدیک به 2000 دلار خواهد داشت. ناگفته نماند که سامسونگ تصمیم دارد در تاریخ 11 شهریور اطلاعات بیشتری را در مورد این محصول خود ارائه دهد؛ که مسلما در آن تاریخ قیمت و زمان عرضه گلکسی Z فولد 2 به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

منبع : AndroidAuthority