سرویس Quick Share سامسونگ همتای AirDrop اپل به زودی معرفی می شود

اخبار روز تکنولوژی 07 بهمن 1398 علی مظفری

سرویس Quick Share سامسونگ همتای AirDrop اپل به زودی معرفی می شود

با انتشار اندروید 10 (Android Q) و حذف قابلیت Android beam که ابزاری برای انتقال فایل از طریق NFC بود؛ بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان اندروید، کمپانی گوگل را مورد شکایات بسیار قرار دادند. مشکل دیگری که مطرح است؛ عدم انتشار جایگزینی برای قابلیت کاربردی اندروید بیم در سیتسم عامل اندروید است. البته بر اثر نشت اطلاعاتی از گوشی‌های پیکسل گوگل، حرف و حدیث‌هایی درباره جایگزین این سیستم منتشر شده که در مقاله "گوگل به دنبال انتشار نسخه اندرویدی AirDrop" به بررسی این موضوع پرداخته‌‌ایم.

 

samsung quick share

 

اما تا زمان انتشار رسمی سیستم اشتراک گذاری مجاورتی اندروید یک مشکل بزرگ در اشتراک گذاری برای کاربران اندروید ایجاد شده که شرکت‌های توسعه دهنده به دنبال راه حلی برای آن هستند. شرکت‌هایی همچون هوآوی (Huawei) و اوپو (Oppo) از قبل سیستم اشتراک گذاری اختصاصی خود را در کنار Android beam منتشر کرده‌اند اما شرکت‌های دیگر نیز با مشاهده این مشکل به دنبال راه حلی هستند.

کمپانی سامسونگ سرویس اشتراک گذاری Quick share را در مرحله انتشار قرار داده و اعلام کرده است که همزمان با نمایشگاه Unpacked که برای معرفی پرچم دار جدید این شرکت یعنی سری Galaxy S20 برگزار خواهد شد، از سرویس جدید اشتراک گذاری خود با نام Quick share رونمایی خواهد کرد.

 

samsungquickshare

 

سرویس Quick share سامسونگ، شباهت بسیاری به سرویس AirDrop کمپانی اپل خواهد داشت و به شما امکان اشتراک گذاری هرگونه فایلی را با موبایل‌های سامسونگ اطرافتان خواهد داد. این سرویس از سیستم اشتراک گذاری اَبری هم پشتیبانی خواهد کرد و شما می‌توانید با آپلود کردن یک فایل مالتی مدیا بر روی فضای ابری خود، آن‌ را بر روی موبایل، تلویزیون، مانیتور و تمامی سیستم‌های الکترونیکی سامسونگ مشاهده کنید. البته این سیستم همراه با محدودیت‌هایی نیز هست؛ همچون اینکه حداکثر حجم فایل آپلودی 1 گیگابایت می‌باشد و در هر روز تنها قادر خواهید بود تا 2 گیگابایت فایل را با سرویس Quick share انتقال دهید.

 

samsungquickshare

 

کمپانی سامسونگ از طریق Quick share برای فایل‌هایی که در فضای ابری خود بارگذاری (Upload) کرده‌اید، لینک سازی خواهد کرد و به شما این امکان را می‌دهد که با اشتراک گذاری این لینک، بتوانید فایل مدنظر خود را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید. (این سیستم مدت زیادی است که در گوگل درایو مورد استفاده قرار گرفته است).

در حالی که سامسونگ و هوآوی به تنهایی اقدام به طراحی سیستم‌های اشتراک گذاری خود کردند؛ شرکت‌های شیائومی، ویوُ (vivo) و اوپو سیستمی مشترک برای اشتراک گذاری ارائه دادند که موجب تشکیل استانداردی جدید در کشور چین شده است.

در پایان لازم به ذکر است که گوگل با اطلاع از مشکل به وجو آمده، در حال کار بر روی پروژه Android Nearby sharing می‌باشد که انتظار می‌رود در اندروید 11 شاهد معرفی آن باشیم.

 

منبع : GSMarena