وان پلاس concept one با دوربین ناپدید‌ شونده معرفی شد

اخبار روز تکنولوژی 20 دی 1398 علی مظفری

وان پلاس concept one با دوربین ناپدید‌ شونده معرفی شد

 
کمپانی چینی وان پلاس (OnePlus) که در زمینه گوشی‌های پرچمدار و رده بالا البته با قیمت مناسب فعالیت می‌کند به تازگی و در نمایشگاه ces 2020 از محصول مفهومی خود پرده برداشته است.
 
این گوشی که وان پلاس concept one نام گذاری شده است، یک ویژگی جدید در خود دارد که دوربین‌های پشت آن زیر شیشه‌ای الکتروکرومیک قرار گرفته اند و در زمان استفاده از دوربین گوشی شیشه مورد‌ نظر برای عکاسی و فیلم برداری شفاف شده و در غیر این صورت تیره و غیر قابل مشاهده می‌شود.
 
نکته جالب شیشه پشتی وان پلاس کانسپت وان این است که میزان مات یا تیره بودن شیشه قابل تنظیم است و کاربران می‌توانند در محیط هایی که نور زیادی دارد از این قابلیت استفاده کنند و عکس های حرفه ای تری بگیرند.
 
 
وانپلاس concept one با دوربین ناپدید‌شونده
 
 
مدیر بخش محصول وان پلاس می‌گوید از آنجایی این فناوری بسیار اهمیت دارد که تعداد دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند درحال افزایش است و با این فناوری می‌توان دوربین‌ها را پنهان و زیبایی گوشی را حفظ کرد.
وان پلاس با همکاری شرکت مکلارن ۱۸ ماه روی این فناوری کار کرده است و فقط ۰.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت تیره به شفاف تغییر حالت دهد. در واقع این فناوری همان سیستمی است که آن را در شیشه سانروف شرکت‌های خودروسازی لوکس مثل مک‌لارن می‌بینید.
نظر شما درباره این فناوری چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید دوربین‌های گوشی را ببینید یا آن‌ها را مخفی‌شونده در اختیار داشته باشید؟