باریک ترین لپ تاپ جهان، HP Spectre 13.3

اخبار روز تکنولوژی 18 فروردین 1395 علی مظفری

باریک ترین لپ تاپ جهان، HP Spectre 13.3

   محصول جدید HP با نام Spectre 13.3 به همراه حالت درب جدید، لولاهای پیستونی، رنگ طلایی جلا داده شده و ضخامت فقط 10.4 میلی متر، رتبه "باریک ترین لپ تاپ جهان" را دریافت کرد. HP با این لپ تاپ و البته معرفی لوگوی جدیدش که برروی این دستگاه هک شده، باز هم جایگاه خود را در میان رقبا تثبیت نمود. مسلما بررسی مشخصات این محصول فوق العاده زیبا خالی از لطف نیست لذا با ما همراه باشید تا در ادامه، تمام ویژگی های این لپ تاپ را مرور کنیم.

لپ تاپ اچ پی  Spectre 13.3

1.پردازنده   
   در ابتدا، بررسی این دستگاه را با پردازنده آغاز می کنیم که در دو سری Core i7 و Core i5 به جای سری Core m ارائه شده است. اگرچه Core m، قدرت اجرایی کمتری دارد اما در زمان اجرای دستورالعمل ها، خنک تر بوده و سیستم خنک سازی آن قوی تر است. برای دور نگه داشتن Core i5/i7 از گرما و داشتن اجرایی حقیقی مانند Core m، کمپانی HP طراحی Spectre را با یک محفظه پر فشار انجام داده است. دو فن تعبیه شده در این محفظه، هوا را به درون مکش کرده و به قسمت زیر مادربرد و CPU انتقال می دهند. این هوا سپس از دریچه های طلایی پشتی تخلیه می گردد. 

پردازنده لپ تاپ اچ پی  Spectre 13.3

اکثر افراد کنجکاو هستند که بدانند خنک سازی با این کیفیت چگونه انجام می شود. طبق اظهارات کمپانی HP، فن این لپ تاپ، هیچ گونه صدای ناهنجاری نداشته و عملکردی در حد لپ تاپ های ضخیم تر مانند Dell XPS 13 دارد. در طول مدت کار با این لپ تاپ، هیچ گونه افت عملیاتی یا گرما دیده نشده و تمام قدرت پردازش در اختیارتان قرار داده خواهد شد.  

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H : بی رحمانه بازی کنید

2. لولا ها   
Spectre 13.3 با لولاهای مخفی، حالت درب و طراحی منحصر بفرد، یک شاهکار مهندسی جدید محسوب می گردد. با تعبیه دو پیستون در این لولا، مرحله نهایی خنک سازی یعنی خروج هوای گرم تولید شده توسط مادربرد و CPU انجام می شود. 

لولاهای لپ تاپ اچ پی  Spectre 13.3

3. نمایشگر
صفحه نمایش Spectre 13.3 با پنل 1920*1080 IPS توسط یک صفحه Gorilla Glass 4 پوشش داده شده است. کمپانی HP اعلام نموده که صفحه نمایش های OLED، گزینه مناسبی برای این لپ تاپ نمی باشند زیرا ضخامت دستگاه را افزایش می دهند. به همین دلیل Spectre 13.3 از منوی تاچ اسکرین استفاده نکرده است.

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی  Spectre 13.3

4. رم
رم این دستگاه، 8 GB بوده و تا 512GB M نیز قابلیت ارتقاء دارد. دو درایو PCIe SSD نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است. 

طراحی ظاهری لپ تاپ اچ پی  Spectre 13.3

5. پورت ها و کیبورد
کمپانی HP تنها سه پورت USB نوع C را در این دستگاه تعبیه کرده که دو تای آن ها از Thunderbolt 3.0 و یکی از USB 3.1 10Gbps پشتیبانی می کند. هر سه پورت از DisplayPort شارژ از طریق USB Power Delivery نیز پشتیبانی می نمایند. 

پورت های لپ تاپ اچ پی  Spectre 13.3

 کیبورد Spectre 13.3 با ضخامت 1.3 میلی متر، زیبایی فوق العاده ای به این لپ تاپ باریک بخشیده است. البته جالب توجه است که Dell XPS 13 و Microsoft Surface Pro 3 نیز ادعا می کنند که از این کیبورد استفاده کرده اند. قطعا این نوع کیبورد در مقایسه با Apple MacBook 12 برای انگشتان دست نیز بسیار راحت تر است. 

 کیبورد Spectre 13.3

6. عمر باطری
زمانی که کمپانی ها به فکر تولید لپ تاپ هایی باریک یا فوق العاده سبک می افتند، اولین آیتمی که به آن فکر می کنند، عمر باطری است زیرا این آپشن، کاهش حجم را اطمینان می دهد. HP اعلام نمود که در این دستگاه از باطری هایی با ضخامت های متفاوت به همراه تانک سوخت 38 واتی استفاده کرده است. این باطری در حدود 9.5 ساعت پخش فیلم یا استفاده از نرم افزارهای آفیس را پشتیبانی می کند. 

باتری  Spectre 13.3

کمپانی HP اعلام کرده که Spectre 13.3 از تاریخ 25 آوریل (6 اردیبهشت 95) قابل ثبت سفارش بوده و با نرخ پایه 1169 دلار آغاز می شود. این لپ تاپ در بهترین فروشگاه ها و از تاریخ 25 ماه می (6 خرداد 95) با نرخ پایه 1250 دلار نیز به فروش خواهد رسید.  

قیمت خرید Spectre 13.3

منبع : PCWorld.com