Asus ZenBook UX305F محصول جدید

اخبار روز تکنولوژی 01 اردیبهشت 1399 علی مظفری

Asus ZenBook UX305F محصول جدید

این محصول جدید کمپانی ایسوس علاوه بر کیفیت ساخت مجهز به سخت افزار فوق العاده قوی است، که نسبت به قیمت براوردی آن بسیار به صرفه است.  

قاب پشتی از آلومینیوم با کیفیتی با ضخامت 0.5 میلی متر، آن را به باریک ترین نوت بوک 13.3 اینچی تبدیل کرده است.

صفحه نمایش مات کیفیتی Full HD را عرضه می کند. دلایل زیادی از جمله: سبک بودن، قیمت مناسب در کنار سخت افزار فوق العاده وصفحه نمایش مات، به محبوبیت UX305F می افزاید. همانطور که گفته شد، اصل وجود Zenbook مقابله با Macbook های شرکت اپل است و یکی از خاصیت‌های لپ تاپ‌های اپل صفحه نمایش با کیفیت آن‌ها است. به همین علت، ایسوس قصد داشته تا بهترین صفحه نمایشی را که می‌تواند، طراحی و تولید کند،

دقت صفحه نمایش بالا است و تصاویر در آن از جزئیات، دقت، و روشنایی خوبی بهره‌مند هستند و شما در هنگام انجام بازی‌های سه بعدی، به خوبی این مسئله را مشاهده خواهید کرد. روشنایی صفحه نمایش بسیار بالاست و به خاطر روکش مات استفاده شده در صفحه نمایش، در محیط نور بیرون و تابش مستقیم آفتاب، شما با مشکلی روبرو نخواهید شد.

 کیبورد دارای کلیدهای با کیفیت و استاندارد است که فواصل مناسب آن‌ها تایپ را به عملی لذت بخش تبدیل کرده است. کلیدها به شکل مربعی هستند و اندازه مناسبی دارند. شاید بتوان کوچک بودن کلیدهای جهت نما و کلید Shift سمت چپ و همچنین دکمه ی پاور سمت راست را از معایب این کیبورد دانست، اما این موضوع اهمیت زیادی ندارد.

در درون این سیستم پردازنده ی Core M 5Y10 مربوط به شرکت Broad-well قرار دارد، که مصرف انرژی آن حدود یک سوم پردازنده های فعلی است. این پردازنده به فناوری ice cool بهره مند شده است، که با استفاده از این تکنولوژی، در هنگام کاربری سنگین و فشار و استرس زیاد، دمای سیستم را متعادل نگه می دارد.  این شرایط در داخل لپ تاپ صادق است، اما در خارخ از لپ تاپ سیستم بعد از حدود 1 ساعت کمی گرم می شود.

در کنار پردازنده، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD قرار گرفته اند.