سرفيس 4 با دو نسخه به جنگ با آيپد مي رود

اخبار روز تکنولوژی 07 دی 1393 علی مظفری

سرفيس 4 با دو نسخه به جنگ با آيپد مي رود

سرفيس يکي از محصولات هيبريدي مايکروسافت است، که هم به عنوان تبلت و هم لپ تاپ مورد استفاده قرار مي گيرد. اين محصول به زودي حضور لپ تاپ ها و ديگر سيستم هاي سنتي را کم رنگ تر مي کند. کمپاني مايکروسافت ادعا مي کند که در سال آينده سرفيس 4 با دو نسخه ي: يک مدل بزرگتر براي حداکثر بهره وري  و يک نسخه ي کوچکتر به اندازه کف دست براي جايگزين شدن با آيپد ميني.
گزارشات حاکي از آن است که محصول در سايزهاي 13 تا 14 اينچي و يکي به ساز 8 اينچي توليد مي شود. اين کمپاني قصد دارد با ورود اين محصولات با تبلت هايي با سيستم عامل اندرويد و IOS رقابت کند و کم کم جاي آن ها را بگيرد. 
انتظار مي رود که سرفيس 4 مانند نسل قبلي خود يعني سرفيس 3 نمايشگري با حداقل رزولوشن 2160*1440 را به کاربر ارائه دهد، همچنين پردازنده ي آن به خوبي سري جديد اينتل به نام Intel core M که براي دستگاه هايي با سايز کوچک ساخته شده اند، باشد.
سرفيس 4، مي تواند نويد بخش ورود سيستم عامل ويندوز 10 باشد.
مايکروسافت در تلاش براي از بين بردن طرفداران اپل به سمت سرفيس پرو 3 بوده است حتي با تبليغات طنز آميز که مک بوک را به مسخره مي گيرد و همچنين يک وب سايت هايي اختصاص داده که به ناتواني عملکرد مک بوک در مقابل سرفيس اشاره مي کند. اگر سرفيس  8 اينچي به واقعيت تبديل شود، ما مي توانيم يک کمپين مشابهي را عليه اپل ايپد ميني تصور کنيم. 
سرفيس 3 در حال حاضر با قيمت 799 دلار شروع مي شود و همچنين نياز به يک صفحه کليد با قيمت  130 دلار دارد، که در اين صورت به عنوان لپ تاپ کار مي کند، اين قيمت با هزينه ي قيمت مک بوک اير تفاوت چنداني ندارد. قيمت يک سرفيس با پردازنده ي core i5 و بدون کيبورد 899 دلار و با کيبورد حدود 1029 دلار شروع مي شود.
بنا به گزارشات منتشر شده اپل اعلام کرده است، که قصد توليد آيپد هايي با صفحه نمايش بزرگتر به نام Ipad pro را دارد که به پردازنده ي A8X مجهز خواهد شد. 
مايکروسافت قصد دارد که مراسمي را جهت تمرکز روي سيستم عامل ويندوز 10 در روز 21 ژانويه تشکيل دهد.