زمان انتشار Retina MacBook Air مشخص شد

اخبار روز تکنولوژی 04 دی 1393 علی مظفری

زمان انتشار Retina MacBook Air مشخص شد

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید : بهترین چیز در زندگی ارزش انتظار کشیدن را دارد، اکنون اپل برای بهترین مک بوک رتینا مدت زیادی انتظار کشیده، و این انتظار نتیجه ای بسیار خوب به همراه داشته و آن هم بهترین مک بوک از همه لحاظ به شمار می آید. 

بهترین قابلیت ها ی دو محصول دیگر اپل یعنی MacBook Air و MacBook Pro With Retina، برای ساخت Retina MacBook Air با هم ترکیب شده اند. از جمله این ویژگی و قابلیت ها: حفظ تعادل قدرت ، ضخامت بسیار کم و عمر باتری می باشد. 
در واقع زمان زیادی می گذرد که کمپانی اپل در ساخت محصولات خود از صفحه نمایش رتینا بهره برده است، به طور مثال در محصولاتی مانند: iPad Air، iPad Mini و دستگاهی که اخیرا تولید شده به اسم iMac با کیفیت صفحه نمایش 5k.

انتظار می رفت که تاریخ رونمایی و معرفی این سیستم، در مراسمی که ماه October تشکیل شد انجام شود، که بسیاری تصور می گردند که اپل از لپ تاپ های جدید خود هم پرده برداری کند. 
یکی از فاکتورهایی که باعث شد این زمان انتشار به تاخیر بیفتد، استفاده از سری جدید پردازنده ی اینتل به نام Broadwell  می باشد که این شرکت و شرکت های رقبا مدت زیادی برای رونمایی آن منتظر شدند.
پردازنده ی سری U، در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است و این باعث می شود که کارخانه ی سازنده لپ تاپ ها حتی از یک فن برای خنک کردن پردازنده استفاده کند. همچنین این طراحی اپل به باریک تر شدن مک بوک، سبک تر و قابل حمل تر شدن آن منجر می شود. 
اپل این محصول را اواخر سال 2014  رونمایی می کند.