رونمایی از کروم بوک های Asus C300

اخبار روز تکنولوژی 17 دی 1398 علی مظفری

رونمایی از کروم بوک های Asus C300

این محصول ایسوس ظاهری بسیار مدرن و شیک دارد. شاسی از جنس پلاستیک و به رنگ مشکی مات برس خورده ساخته شده است، که علاوه بر زیبایی، وزن سبک این سیستم را  موجب شده است. در حالت بسته، ضخامت C300 به 20 میلیمتر و وزن آن حدود 1.3 کیلوگرم است، که در مقایسه با دیگر لپ تاپ ها سبک وزن محسوب می‌گردد.
صفحه نمایشی 13.3 اینچی و رزولوشن 1366*768 بهره می‌برد. دقت تصاویر و کیفیت رنگ‌های تولید شده توسط این صفحه ضعیف و دارای زاویه دید محدود است.

Chiclet نوع کیبورد انتخابی برای این سیستم است، که سبکی زیبا دارد، همچنین تاچ پد اندازه ای نسبتا بزرگ دارد و از حرکات چند لمسی مانند کلیک راست و انجام زوم پشتیبانی می کند.

از لحاظ پورت C300 مجهز به: خروجی HDMI، جک هدست، AC power adapter، کارت خوان SD، یک پورت USB2 و یا یک USB3 می باشد.

ویژگی های دیگری که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد، استفاده از تمام قسمت های Google play به مدت 60 روز و دو سال استفاده ی مجانی از 100 گیگابایت فضای ابری می باشند.

C300 مانند بیشتر کروم بوک ها، مجهز به 16 گیگابایت فضای حافظه از نوع SSD است.

از دیگر مشخصات فنی می توان: پردازنده ی دو هسته ای Intel Celeron N2830 همراه با گرافیک Intel HD  را نام برد.

به طور کلی عملکرد این سیستم مناسب است، به طوری که وب سایت به سرعت لود می شود و برای اکثر سایت های چند رسانه ای سنگین کافی است. همچنین بسیاری از بازی های مبتنی بر مرورگر به خوبی کار می کنند. در تست های انجام شده Google Docs ، بازده خوبی داشته.