بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت

بهترین‌ها 09 تیر 1399 علی مظفری

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت

لپ تاپ‌های حرفه‌ای با سیستم پردازشی قدرتمند یا لپ تاپ‌های گیمینگ مناسب هه‌ی افراد نیستند. اگر انتظار پردازش کارهای سنگین از لپ تاپ خود را ندارید، بهتر است برای سیستم پردازشی‌‌ای که نیازی به آن ندارید هزینه نکنید. خرید لپ تاپ ارزان قیمت از برندهایی که محصولاتی با سیستم سخت افزاری متوسط هستند، انتخاب بهتری برای شما است.

با بررسی لپ تاپ‌های پیشنهادی این مقاله، می‌توانید بهترین لپ تاپ ارزان قیمت بازار را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ رنج قیمتی کمتر از 15 میلیون تومان را برای معرفی لپ تاپ‌های اقتصادی از برندهای ایسوس، لنوو و اچ‌پی درنظر گرفتیم. اگر دانشجو هستید و قصد انجام پروژه‌های سنگین با لپ تاپ را ندارید و یا برای کارهای روزانه مانند وب‌گردی و تماشا فیلم قصد خرید لپ تاپ دارید، به‌شما لپ تاپ‌هایی را با قیمت مناسب در این مقاله معرفی می‌کنیم.

 

با این توضیحات مدل‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

1- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo IdeaPad 1

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo IdeaPad 1

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 1 یکی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌هایی است که می‌توان در بازار آن را تهیه کنید. این لپ تاپ 11 اینچی صفحه نمایش با کیفیت HD داشته و لنوو از پردازنده‌ی رده پایین Intel Celeron N4020 با محدوده‌ی سرعت 1.1 تا 2.8 گیگاهرتر استفاده کرده است. حافظه‌ی رم این لپ تاپ 4 گیگابایت از نوع DDR4 است که با توجه به ابعاد و رده‌ی کاربری آن مناسب به‌نظر می‌رسد. مطابق انتظار خبری از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا بر روی IdeaPad 1 نیست و برای لپ تاپ برای پردازش‌های گرافیکی از کارت گرافیک یک‌پارچه اینتل یعنی Intel UHD Graphics 600 استفاده می‌کند. پنل صفحه نمایش لپ تاپ TFT بوده و کیفیت HD آن خیلی بالا نیست اما سایز 11.6 اینچی آن باعث افزایش تراکم پیکسلی صفحه شده است. از طرف دیگر روکش مات بر روی صفحه نمایش استفاده شده که باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی در محیط‌های پرنور هم با آن کار کنید.

 

برای ذخیره‌سازی اطلاعات در لپ تاپ ارزان قیمت Lenovo IdeaPad 1 به یک حافظه‌ی پرسرعت SSD با ظرفیت 128 گیگابایت دسترسی دارید. از یک باتری با ظرفیت 30 وات ساعت، از نوع 2 سلولی لیتیوم پلیمری هم بر روی لپ تاپ استفاده شده که متناسب با ابعاد و سیستم پردازشی لپ تاپ است. استفاده از وب‌کم HD برای برقراری تماس تصویری از دیگر ویژگی‌های آیدیاپد 1 است. دو پورت USB 3.2، خروجی تصویر HDMI، جک 3.5 میلی‌میتری و کارت‌خوان MicroSD هم پورت‌های این لپ تاپ ارزان قیمت را تشکیل می‌دهند. اگر به دنبال خرید لپ تاپ اقتصادی برای امور روزانه‌ی خود هستید و انتظار پردازشی بالایی را از لپ تاپ ندارید، لپ تاپ 11.6 اینچی Lenovo IdeaPad 1 می‌توانید گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

 

ویژگی‌‌های کلیدی مثبت:

  • ابعاد کوچک و جمع‌وجور و وزن 1.2 کیلوگرمی
  • تا 8 ساعت شارژدهی باتری
  • استفاده از حافظه‌ی پرسرعت SSD
  • وب‌کم HD

 

ویژگی‌های کلیدی منفی:

  • پردازنده‌ی دو هسته‌ای نه‌چندان قدرتمند
  • پنل TFT صفحه نمایش

 

 

2- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo IdeaPad S145

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo IdeaPad S145

 

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی بازار باز هم از شرکت لنوو و سری لپ تاپ‌های IdeaPad است. لپ تاپ ارزان قیمت Lenovo IdeaPad S145 در کانفیگ‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. یکی از کانفیگ‌های رده کاربری متوسط آن با قیمتی رقابتی، ارزش خرید بالایی به نسبت لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازار دارد. در این مدل لپ تاپ شاهد پردازنده‌ی Intel Celeron 4205U با سرعت 1.8 گیگاهرتز هستیم. کارت گرافیک یک‌پارچه‌ی Intel UHD 630 هم بر روی این لپ تاپ استفاده شده است. حافظه‌ی رم 4 گیگایت هم این سیستم سخت‌افزاری را همراهی می‌کند. سیستم پردازشی لپ تاپ IdeaPad S145 به نسبت IdeaPad 1 عملکرد بهتری داشته و می‌توانید کارهای روزانه‌ی خود مانند کار با نرم‌افزارهای اداری آفیس و همچنین طراحی‌های گرافیک ساده را انجام دهید. یکی از ویژگی‌های جذاب لپ تاپ IdeaPad S145 در این رنج قیمت، استفاده از صفحه نمایش 15.6 اینچی است. وزن لپ تاپ هم مشابه سایر لپ تاپ‌هایی با این ابعاد 2.2 کیلوگرم است.

 

در صفحه نمایش لپ تاپ از پنل TFT استفاده شده و کیفیت تصویر HD با رزولوشن 1366x768 است. به‌واسطه‌ی پنل TFT و روکش مات قرار گرفته بر روی لپ تاپ، IdeaPad S145 خیلی برای تماشا فیلم پیشنهاد نمی‌شود زیرا علاوه بر عمق رنگ کم، زاویه محدودی را هم ارائه می‌دهد. برای ذحیره‌سازی اطلاعات در این لپ تاپ به یک هارد دیسک 1 ترابایتی دسترسی دارید که ظرفیت بسیار بالایی را در این رده کاربری و رنج قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ 15.6 اینچی با کیبورد جزیره‌ای کامل (به همراه بخش اعداد) هستید و قصد دارید کارهای روزانه خود را با آن انجام دهید و به فضای زیادی برای ذخیره‌ کردن اطلاعات نیاز دارید، حتما Lenovo IdeaPad S145 را در لیست بررسی خودداشته باشید.

 

ویژگی‌ های کلیدی مثبت :

  • ظرفیت هارد دیسک 1 ترابایتی
  • پورت‌ها و اتصالات کامل شامل دو عدد USB 3.1 و یک پورت USB 2.0، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، کارت‌خوان SD و HDMI
  • صفحه نمایش 15.6 اینچی

 

ویژگی های کلیدی منفی:

  • صفحه نمایش HD با پنل TFT در ابعاد 15.6 اینچ

 

 

3- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo IdeaPad 330

 

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت Lenovo IdeaPad 330

 

 

سری لپ تاپ IdeaPad 330 یکی از سری لپ تاپ‌های پرطرفدار لنوو در بازار است که در کانفیگ‌های مختلفی برای رده‌های کاربری مختلفی به بازار عرضه شده است. اما در لیست معرفی بهترین لپ تاپ های اقتصادی و ارزان قیمت قصد معرفی دو کانفیگ از این سری را داریم. کانفیگ اول لپ تاپ IdeaPad 330 مدل سلرون 4000 و کانفیگ دوم لپ تاپ IdeaPad 330 مدل پنتیوم 5000 است. هر دوی این لپ تاپ‌ها ویژگی‌های یکسانی دارند و تفاوت آن‌ها تنها در مدل پردازنده‌ی آن‌ها است که همانطور که اشاره شد، در کانفیگ اول شاهد Intel Celeron N4000 با محدوده‌ی سرعت 1.1 تا 2.6 گیگاهرتز، و در کانفیگ دوم شاهد پردازنده‌ی Intel Pentium N5000 با محدوده‌ی سرعت 1.1 تا 2.6 گیگاهرتز هستیم. هر دوی‌ این کانفیگ‌ها از کارت گرافیک داخلی Intel HD Graphics استفاده می‌کنند و 4 گیگابایت رم DDR4 دارند.

 

لپ تاپ ارزان قیمت IdeaPad 330 در مدل سلرون از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای استفاده می‌کند که برای پردازش‌های ساده روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با کمی هزینه بیشتر می‌توانید مدل پنتیوم را تهیه کنید که با استفاده از توان پردازنده‌ی چهار هسته‌ای آن، می‌توانید کارهای حرفه‌ای‌تری را با لپ تاپ انجام داده و عملکرد بهتری را در اجرای همزمان چندین نرم افزار داشته باشید. برای ذخیره‌سازی اطلاعات یک ترابایت هارد دیسک در اختیار شما قرار دارد. لپ تاپ های لنوو IdeaPad 330 صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت HD دارند. از یک وب‌کم HD و همینطور استاندارد صوتی Dolby Home Theater برای اسپیکرها استفاده شده که هم می‌توانید با کیفیت مطلوب تماس تصویری داشته باشید هم صدای شفاف و با کیفیتی را با آن گوش کنید.

 

ویژگی های کلیدی مثبت :

  • پردازنده‌ی Intel Pentium N5000
  • هارد دیسک 1 ترابایتی
  • ابعاد و اندازه‌ی مناسب
  • استفاده از درایو نوری و پورت‌های کامل

 

ویژگی های کلیدی منفی :

  • صفحه نمایش HD

 

 

4- بهترین لپ تاپ اقتصادی: HP 250 G7

 

 بهترین لپ تاپ اقتصادی HP 250 G7

 

شرکت اچ‌پی (HP) هم نماینده‌ای در بخش بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی بازار دارد. لپ تاپ HP 250 G7 یک لپ تاپ 15.6 اینچی با توان پردازشی بالاتر از سایر لپ تاپ‌های معرفی شده است. دلیل آن هم استفاده از پردازنده‌ی نیمه حرفه‌ای Intel Core i3 نسل دهم در لپ تاپ است. پردازنده‌های نسل دهم اینتل عملکرد بسیار بهترین به نسبت پردازنده‌های نسل قبلی دارند و اگر قصد دارید کمی کارهای حرفه‌ای‌تری را هم به نسبت کارهای روزانه بر روی لپ تاپ خود انجام دهید، می‌توانید روی این پردازنده‌ی دو هسته‌ای که محدوده‌ی سرعتی معادل 1.2 گیگاهرتز تا 3.4 گیگاهرتز دارد حساب باز کنید. با توجه به رده‌ی کاربری لپ تاپ خبری از کارت گرافیک مجزا نیست اما با توجه به نسل ده بودن پردازنده‌ از کارت گرافیک یک‌پارچه‌ی حرفه‌ای‌تری هم به نسبت لپ تاپ‌های دیگر هم رده استفاده شده است. در لپ تاپ HP 250 G7 شاهد کارت گرافیک داخلی Intel UHD Graphics هستیم که باعث می‌شود بتوانید حتی کارهایی مانند تدوین ویدیو را هم با کیفیت خوبی بر روی این لپ تاپ انجام دهید.

 

حافظه‌ی رم 4 گیگابایت از نوع DDR4 و همینطور 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این لپ تاپ هستند. لپ تاپ ارزان قیمت HP 250 G7 یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی دارد که کیفیت آن HD است که از روکش مات هم بر روی آن استفاده شده است. وزن این لپ تاپ به نسبت سایر لپ تاپ‌های هم رده کمتر بوده و تنها 2 کیلوگرم وزن دارد. اچ‌پی از پورت‌های کاملی هم بر روی این مدل لپ تاپ استفاده کرده و شاهد دو پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0، خروجی تصویر HDMI، پورت LAN، کارت‌خوان SD و جک 3.5 میلیمتری هدفون هستیم که یکی از کامل‌ترین‌ پورت‌ها را در بین لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازار دارد. درایو نوری DVD-RW، وب‌کم HD و بلندگوهای استریو هم از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ HP 250 G7 هستند.

 

ویژگی‌ های کلیدی مثبت :

  • پردازنده‌ی میان رده‌ی Intel Core i3 نسل ده
  • کارت گرافیک یکپارچه Intel UHD Graphics
  • هارد دیسک 1 ترابایتی
  • وزن مناسب‌

 

ویژگی های کلیدی منفی :

  • صفحه نمایش HD

 

 

5- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Asus R565

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت Asus R565

 

 

شاید بتوان لپ تاپ ایسوس R565 را یکی از با ارزش‌ترین لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازار معرفی کرد. این مدل از سری لپ تاپ‌های خانواده VivoBook بوده و کانفیگ‌های مختلفی دارد اما در این بخش قصد معرفی دو کانفیگ آن با قیمت مناسب را داریم. مدل اول لپ تاپ Asus R565 JA بوده که در آن از پردازنده‌ی Intel Core i3 نسل دهم با محدوده‌ی سرعت 1.2 گیگاهرتز تا 3.4 گیگاهرتز استفاده شده است. پردازنده‌ی نسل دهم اینتل برای انجام بسیاری از کارهای نیمه‌ حرفه‌ای مناسب است. کارت گرافیک یک‌پارچه‌ی Intel UHD Graphics هم پردازنده‌ را همراهی می‌کنید. رم 4 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه‌ی SSD هم از دیگر مشخصات فنی لپ تاپ Asus R56JA است.

 

اما در کانفیگ حرفه‌ای‌تر لپ تاپ Asus R565JF از کارت گرافیک مجزا هم استفاده شده که توان پردازش اطلاعات تصویری لپ تاپ را بالاتر برده است. به‌واسطه‌ی کارت گرافیک NVIDIA GeForce 130MX با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی می‌توانید مشغول کارهای طراحی گرافیک، تدوین ویدیو و حتی بازی‌های ویدیویی با تنظیمات گرافیکی معمولی شوید. کانفیگ Asus R56JF به سقف قیمتی که برای لپ تاپ‌های ارزان قیمت تعیین کردیم می‌رسد و در این رنج قیمتی بهترین لپ تاپ به‌حساب می‌آید.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این دو کانفیگ لپ تاپ استفاده از صفحه نمایش Full HD با روزولوشن 1920x1080 با روکش مات است. اگر قصد تماشا فیلم و عکس و همینطور انجام کارهای گرافیکی را دارید کانفیگ‌های ارزان قیمت لپ تاپ Asus R565 می‌توانید گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشند.

 

ویژگی‌های کلیدی مثبت:

  • صفحه نمایش Full HD
  • پردازنده Intel Core i3 نسل دهم
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce 130MX
  • وزن کم 1.9 کیلوگرمی
  • ارزش خرید بالا

 

ویژگی‌های کلیدی منفی:

  • ندارد

 

 

6- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo Ideapad 330 E

 

ارزانترین لپ تاپ Lenovo Ideapad 330 E

 

با توجه به اتمام موجودی این لپ تاپ ، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315 است. این لپ تاپ با داشتن پردازنده N4000 ، رم 4 و هارد 1 ترابایت می تواند جایگزین مناسبی برای علاقه مندان به لپ تاپ لنوو Ideapad 330 باشد. برای خرید و بررسی ویژگی های لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315 ، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده خرید و مشخصات لپ تاپ ایسر Aspire A315 سلرون

 

اگر دنبال ارزان‌ترین مدل‌های بازار هستید و کارتان هم خیلی سنگین نیست، باید حدود 5 میلیون تومان هزینه کنید. در بین محصولات خوش‌قیمت، بیشترین مدل‌هایی که پیدا می‌شود مربوط به کمپانی چینی لنوو است و گاهی هم می‌توانید در بین لپ‌تاپ‌های ایسوس معدود مدل‌های ارزان‌قیمت را پیدا کنید.

آیدیاپد 330 ای در واقع یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که حدود 5 میلیون تومان قیمت دارد و بدون شک نباید جز کارهای معمولی انتظار دیگری از آن داشته باشید. وب‌گردی، تایپ و ترجمه، اجرای نرم‌افزارهای حسابداری و مالی، تماشای فیلم و انجام دیگر کارهای ساده‌، تمام آن چیزی است که از این نوت‌بوک بر می‌آید. گرچه همین موارد هم کار تعداد زیادی از کاربران را راه می‌اندازد. ضمن اینکه این دستگاه کیفیت ساخت قابل قبولی دارد و ظاهر آن در این بازه قیمتی نیز معقول است.

مشخصات فنی این لپ‌تاپ 15 اینچی شامل موارد زیر است:

  •  پردازنده دو هسته‌ای Celeron N4000 اینتل با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و حافظه کش 2 مگابایت
  •  4 گیگابایت رم DDR4
  •  یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک
  •  پردازنده گرافیکی HD 620 اینتل
  •  نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و روکش مات
  •  دو بلندگوی 2 وات با صدای دالبی
  •  یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0
  • باتری دو سلولی

دلیل انتخاب: در درجه اول مهمترین دلیل انتخاب این مدل را باید بودجه محدود کاربران بدانیم. با اینکه قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشته است و شاید قیمت واقعی محصولات کمتر از قیمت‌های فعلی باشد، ولی باید تلاش کنید نسبت به بودجه پرداختی، بهترین و ارزشمندترین دستگاه را بخرید.

 

 

7- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Asus VivoBook X543MA

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت ایسوس Asus VivoBook X543MA

 

اگر به برند ایسوس علاقه دارید و دنبال محصولی زیبا هستید، سری ویووبوک این برند تایوانی مدل‌های خوش‌قیمت زیادی دارد. این مدل نسبت به مدل قبلی که از لنوو معرفی کردیم زیباتر است و کیفیت بهتری دارد. ضمن اینکه وزن آن فقط 1.9 کیلوگرم است، ولی حدود 800 هزار تومان باید بیشتر هزینه کنید. لپ تاپ ایسوس Vivobook X543MA در این بازه قیمتی کیفیت ساخت خوبی دارد و طراحی آن کاملا کاربران را راضی می‌کند. رنگ‌بندی نقره‌ای، صفحه کلید باکیفیت در کنار صفحه کلید عددی باعث می‌شود تا از خرید خود احساس رضایت داشته باشید.

مشخصات فنی این لپ‌تاپ 15 اینچی شامل موارد زیر است:

  • پردازنده دو هسته‌ای Celeron N4000 اینتل با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و حافظه کش 2 مگابایت
  • 4 گیگابایت رم DDR4
  • یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک
  •  پردازنده گرافیکی HD 500 اینتل
  •  نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و روکش مات
  • دو بلندگوی 3 وات با تکنولوژی صدای Asus Sonic Master
  •  دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0
  • باتری دو سلولی

دلیل انتخاب: این لپ‌تاپ در بازه قیمتی خود علاوه بر کیفیت ساخت و طراحی قابل قبول، ویژگی‌های جذابی دارد که شما را به خرید آن ترغیب می‌کنید. بهره‌گیری از نمایشگر Full HD، امکان اضافه کردن حافظه SSD و نسبت تصویر 16 به 9 از جمله مواردی است که جزو نقاط وقت این نوت بوک به شمار می‌رود.

 

X543MA خرید لپ تاپ ایسوس

 

 

 

8- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: لنوو V145 81MT0034IH

 

 لنوو V145 81MT0034IH

 

دوباره به سراغ لنوو و این بار مدلی می‌رویم که از پردازنده AMD بهره می‌برد. این لپ‌تاپ طراحی معمولی دارد، ولی یکپارچگی و هارمونی آن باعث زیباتر شدن آن شده است. در دستگاه به صورت 180 درجه کامل باز می‌شود و وزن آن 2.1 کیلوگرم است. معمولا سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های AMD نسبت به مدل‌های اینتل قیمت کمتری دارند. با اینکه برخی معتقدند قدرت این نوت‌بوک‌ها کمتر است، ولی در مجموع عملکرد خوبی دارند و به راحتی می‌توانند نیاز کاربران را برطرف کنند.

مشخصات فنی این لپ‌تاپ 15 اینچی شامل موارد زیر است:

  • پردازنده دو هسته‌ای AMD Bristol Ridge A6 9225 
  • 8 گیگابایت رم DDR4
  •  یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک
  •  پردازنده گرافیکی AMD Radeon R4 با 512 مگابایت حافظه اختصاصی
  • نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و روکش مات
  •  دو بلندگوی 2 وات با صدای دالبی
  •  یک پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0

دلیل انتخاب: عملکرد پردازشی خوب، 8 گیگابایت رم DDR4 و پردازنده گرافیکی با 512 مگابایت حافظه اختصاصی از جمله دلایلی است که باعث می‌شود به لپ‌تاپ V145 81MT0034IH لنوو فکر کنید. قیمت این دستگاه حدود 6.5 میلیون تومان است.

 

 

9- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Lenovo Ideapad 130

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت  Lenovo Ideapad 130 HR

 

اگر پردازنده‌های سلرون و پنتیوم کار شما را راه نمی‌اندازد و نیاز به قدرت پردازشی بیشتر دارید، باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی بروید که از تراشه Core i3 اینتل بهره می‌برند. ارزان‌ترین مدل‌های فعلی که در بازار به فروش‌ می‌رسند به پردازنده Core i3 8130U از نسل هشتم تراشه‌های اینتل مجهز شده‌اند. یکی از این مدل‌ها، لپ‌تاپ لنوو Ideapad 130  است که از نظر طراحی و کیفیت ساخت با دیگر مدل‌های سری 330 ندارد. کیفیت ساخت آن قابل قبول است و به خوبی می‌تواند نیاز کاربران این بازه قیمتی را برطرف کند. برای خرید این مدل باید حدود 11 میلیون 400 هزار تومان بپردازید.

مشخصات فنی این لپ‌تاپ 15 اینچی شامل موارد زیر است:

  •  پردازنده دو هسته‌ای Core i3 8130U با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و حافظه 4 مگابایت کش
  •  4 گیگابایت رم DDR4
  •  یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک
  •  پردازنده گرافیکی Intel Shared
  •  نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و روکش مات
  •  دو بلندگوی 2 وات با صدای دالبی
  • یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0

دلیل انتخاب: عملکرد پردازشی خوب و قیمت مناسب با توجه به پردازنده Core i3 از جمله مهمترین دلایلی است که می‌توانید این لپ تاپ را در لیست خرید خود داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

 

 

10- بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Asus X540MB

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: Asus X540MB

 

یکی از لپ‌تاپ‌هایی که با توجه به قیمت خود می‌تواند یک پکیج کامل و کارراه‌انداز باشد، لپ‌تاپ ASUS X540MB است. این نوت بوک حدود 8 میلیون تومان قیمت دارد و بهتر است رم آن را با صرف هزینه بیشتر از 4 به 8 ارتقا دهید. لپ‌تاپ ایسوس از یک طراحی زیبا و رنگ‌بندی طلایی مشکی بهره می‌برد که باعث شده است تا جذابیت‌های آن دو چندان شود. همچنان کیفیت ساخت این مدل خوب است و از صفحه کلید عددی کامل نیز بهره می‌برد.

مشخصات فنی این لپ‌تاپ 15 اینچی شامل موارد زیر است:

  •  پردازنده چهار هسته‌ای Pentium N5000 اینتل با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و حافظه 4 مگابایت کش
  •  4 گیگابایت رم DDR4
  • یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک
  •  پردازنده گرافیکی GrForce MX110 انویدیا 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
  •  نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و روکش مات
  •  دو بلندگوی 2 وات با تکنولوژی صدای Sonic Master
  •  یک پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0

دلیل انتخاب: این لپ‌تاپ از پردازنده نسل هشتم پنتیوم N5000 اینتل بهره می‌برد که از نظر عملکرد تفاوت چندانی با سری Core i3 ندارد. ضمن اینکه نمایشگر Full HD، پردازنده گرافیکی انویدیا با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی، گارانتی یکپارچه، باتری سه سلولی، کیف و موس اورجینال، بلوتوث نسخه 4 و نمایشگر 60 هرتزی باعث می‌شود تا به خرید این دستگاه به صورت جدی فکر کنید. اگر پردازنده پنتیوم پاسخ‌گوی شما نیست، ایسوس مدل مشابهی شبیه همین مدل دارد که از پردازنده Core i3 8130U با فرکانس کاری 2.2 تا 3.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. اما اگر بخواهید مدل VivoBook X540UA-B را بخرید، باید به پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل قانع باشید و خبری از پردازنده گرافیکی با 2 گیگابایت حافظه مجزا نیست. قیمت این مدل حدود 8 میلیون 700 هزار تومان است.

 

 

11-بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: لنوو Ideapad L340-FH

 

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت: لنوو Ideapad L340-FH

 

یکی دیگر از مدل‌های خوش‌قیمت لنوو که علاوه بر مشخصات فنی قابل قبول، طراحی جذاب و زیبایی دارد، لپ تاپ 15.6 اینچی Ideapad L340-FH است. این نوت بوک تقریبا جزو مدل‌های میان‌رده و اقتصادی قرار می‌گیرد که ارزش خرید زیادی دارد و در ازای هزینه پرداختی محصول ارزشمندی به شمار می‌رود. این لپ تاپ کیفیت بسیار خوبی دارد و در سه رنگ سفید، خاکستری و سیاه به فروش می‌رسد. طراحی زیبا و منحصر به فرد این لپ تاپ باعث می‌شود تا نظر کاربران در همان لحظه اول جلب شود. درِ دستگاه نیز به صورت 180 درجه باز می‌شود و صفحه کلید و تاچ‌پد آن کیفیت بسیار بالایی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 نکته مهم برای خرید لپ تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ تاپ

 

مشخصات فنی این لپ‌تاپ 15 اینچی شامل موارد زیر است:

  •  پردازنده چهار هسته‌ای Core i3 8145U با فرکانس کاری 2.1 تا 3.9 گیگاهرتز و حافظه 4 مگابایت کش
  •  4 گیگابایت رم DDR4
  • یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک
  • پردازنده گرافیکی Nvidia MX110 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
  •  نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و روکش مات
  •  دو بلندگوی 2 وات با صدای دالبی
  • باتری سه سلولی
  • دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 3.1

دلیل انتخاب: عملکرد پردازشی خوب به لطف پردازنده نسل هشتم اینتل، طراحی زیبا و چشم‌نواز، کیفیت ساخت بالا، پردازنده گرافیکی با حافظه اختصاصی و قیمت مناسب از جمله دلایلی است که می‌توانید این لپ‌تاپ را انتخاب کنید. اگر به دنبال این هستید که پکیج خریداری شده شما کامل باشد، می‌توانید رم آن را به 8 گیگابایت ارتقا دهید. نسخه دارای رم 8 گیگابایتی با پردازنده AMD Ryzen 3 حدود 9 میلیون 700 هزار تومان قیمت دارد.