رونمایی از لپ تاپ ویندوزی HP Stream 11 با قیمتی حدود 200 دلار

اخبار روز تکنولوژی 10 آذر 1393 علی مظفری

رونمایی از لپ تاپ ویندوزی HP Stream 11 با قیمتی حدود 200 دلار

کمپانی اچ پی لپ تاپ هایی را با قیمت 200 دلار طراحی کرده است، همچنین این شرکت ادعا می کند: استفاده از این لپ تاپ برای مصرف کننده به اندازه ی کروم بوک ها که از قیمتی پایین برخوردار بودند، لذت بخش است.
ابعاد این لپ تاپ 30*20*1.9 سانتی متر و با وزن 1.2 کیلوگرم در رده ی محصولات سبک وزن به شمار می آید، به طوری که برای افرادی که زیاد در سفر هستند و نیاز به نوت بوک دارند، توصیه می شود.

همان‌طور که از نام این لپ‌تاپ‌ها مشخص است، سری HP Stream 11  از صفحات نمایش 11 اینچی با رزولوشن 1366*768 ساخته شده است. این صفحه نمایش کیفیت تولید تصویر متوسطی دارد. دقت، روشنایی، کنتراست، کیفیت رنگ‌های تولید شده و زوایای دید همگی بسیار معمولی بوده و چندان چنگی به دل نمی‌زنند. 

صفحه کلید به دلیل سایز 11 اینچی نمایشگر، فاقد قسمت عددی بوده در عوض، دارای کلیدهای عریض و تخت بوده و تایپ کردن با آن‌ها فوق‌العاده راحت و لذت بخش است.

معرفی سری HP Stream 11


از لحاظ سخت افزاری در این سیستم: پردازنده ی دو هسته ای  Intel Celeron N2840 با سرعت فرکانس 2.2 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه ی  Emmc( این حافظه ها از نظر ساختار داخلی شباهت بسیار زیادی به کارت های حافظه ی SD دارند. هر دو حافظه از نوع فلش هستند و SSDها هم از حافظه های فلش بهره می برند. اما تفاوت سرعت و عمر مفید این حافظه ها بسیار متفاوت است در مقابل eMMC ها بسیار ارزان قیمت هستند و برای استفاده در گوشی، تبلت و لپ تاپ های ارزان قیمت ایده آل است.)، تعبیه شده اند.

حالا وقتشه! اینو بخون باریک ترین لپ تاپ جهان، HP Spectre 13.3

نکته ی قابل توجه اینکه، شما تنها مجاز به استفاده از 21.5 گیگابایت از این حافظه هستید و مقدار 3 گیگابایت از این فضا را برنامه ی Office 365 به خود اختصاص داده است. به دلیل پردازنده ی Celeron، این لپ تاپ بیشتر جهت وب گردی و کاربری های ساده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

HP Stream 11

 

یکی از ویژگی های سخت افزاری دیگر وجود باتری با بازدهی 8 ساعت و 30 دقیقه بدون استفاده از شارژر می باشد. 

وجود پورت های USB2، USB3 و کارت خوان SD از دیگر ارزش های این محصول به حساب می آید.