کروم بوک های جدید کمپانی دل با پردازنده ی اینتل

اخبار روز تکنولوژی 08 اردیبهشت 1399 علی مظفری

کروم بوک های جدید کمپانی دل با پردازنده ی اینتل

در روز جمعه کمپانی سامسونگ، از کروم بوک های خود به نام Chromebook 2 رونمایی کرد. این کروم بوک با سایز 13 اینچی و صفحه نمایش Full HD طراحی شده است. قسمت بیرونی این لپ تاپ نسبت به برادر بزرگنر خود تغییر چندانی نکرده است. قاب پشت این لپ تاپ از جنس چرم مصنوعی می باشد و در اطراف لبه های آن، چرم به صورت دوخته شده به کار رفته است، که ظاهر و طراحی این لپ تاپ را حرفه ای تر و منحصر به فرد تر کرده است. ابعاد این سری از لپ تاپ های شرکت سامسونگ 29*22*1.6 سانتی متر و وزن آن 1.2 کیلوگرم می باشد. این محصول جزء سیستم های سبک وزن به حساب می آید و برای افرادی که زیاد در سفر هستند، برای حمل آسانتر توصیه می شود.

 

رزولوشن صفحه نمایش این لپ تاپ 1366*768 می باشد. یک نکته ی مهم راجع به این کروم بوک نداشتن زاویه دید زیاد است. در آزمون های به عمل آمده، درصد نمایش تصاویر در این سیستم، 59.1 درصد ارزیابی شده است.

قاب صفحه کلید این محصول به رنگ نقره ای و مدل جزیره ای ساخته شده است، به این معنی که بین دکمه های کیبورد فاصله وجود دارد و این امر باعث دقت بیشتر تایپ کردن می شود. کار کردن با کیبورد بسیار ساده است به صورتی که حتی با فشار دادن آرام کلیدها، این کیبورد جواب گوی شماست.

در سمت راست پورت USB2 و جک هدفون و در سمت چپ، کارت خوان،خروجی HDMI و پورت USB3 قرار دارند. همچنین وب کم با کیفیت 720P برای استفاده در تماس های ویدئویی ساخته شده است.

باتری به کار رفته بازده بسیار خوبی داشته و در تست های انجام شده روی آن تا 7 ساعت و 50 دقیقه، بدون استفده ازشارژر به شما کارایی می دهد.

از لحاظ سخت افزاری می توان به پردازنده ی  Celeron N2840 مربوط به کمپانی اینتل همراه با 1 گیگ حافظه ی cache وسرعت پردازنده ی 2.58 گیگاهرتز، همچنین 2 گیگابایت مقدار فضای اختصاص داده شده به رم و 16 گیگابایت حافظه اشاره کرد.

پردازنده ی گرافیکی ساخته ی شرکت Nvidia از مدل Tegra K1 در این سیستم به کار رفته است.