ورود لپ تاپ های جدید کمپانی DELL به بازار الکترونیک و دیجیتال

اخبار روز تکنولوژی 07 آبان 1393 علی مظفری

ورود لپ تاپ های جدید کمپانی DELL به بازار الکترونیک و دیجیتال

کمپانی DELL لپ تاپ های جدید Latitude 12 با ویژگی هایی بی نظیر را تولید کرده است. قاب این لپ تاپ بسیار مستحکم است که مانند زرهی از این سیستم محافظت می کند. این سیستم کارایی و عملکرد فوق العاده ی خود را مدیون پردازنده ی Intel core i5، 8 گیگابایت حافظه ی رم و 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD می باشد. اما این ویژگی های عالی در ساخت این لپ تاپ، قیمت فروش آن را هم افزایش داده است. 
در بازار این لپ تاپ با وزن 2.7 کیلوگرم و ابعاد 309*218*40 میلیمتر به فروش می رسد. به طور کلی این سیستم یکی از بهترین لپ تاپ ها شناخته شده است که به طور قابل توجهی از لپ تاپ های 11.6 اینچی بزرگتر است.

 

لپ تاپ های جدید کمپانی DELL

صفحه نمایش این لپ تاپ  11.6 اینچی است و رزولوشن آن 1366*768 می باشد، که تصاویر نمایشی در این لپ تاپ بسیار با کیفیت و شفاف دیده می شود. این صفحه نمایش علاوه بر قابلیت لمسی، ازچرخش آن تا 180 درجه پشتیبانی می کند.  
صفحه کلید این سیستم بسیار سریع است و کار کردن با آن بسیار راحت است. وجود فاصله ای حدود 1.7 میلیمتر بین کلید های کیبورد، دقت و صحت تایپ کردن را افزایش می دهد. این صفحه کلید به چهار رنگ پس زمینه ی قرمز، سبز، آبی و سفید مجهز شده است. 
کمپانی DELL برای این سری تاچ پد با اندازه ی 8*5 سانتی متر  که دقیقا در زیر کیبود قرار دارد و روی آن دو کلید مجزا برای کلیک ماوس چپ و راست وجود دارد، قرار داده است. این تاچ پد حساسیت آن زیاد است و از فرمان های لمسی شما پشتیبانی می کند.  

لپ تاپ های سری Latitude 12 کمپانی DELL

صدای خروجی از این سیستم بسیار با کیفیت است و در میزان صدای بلند این صدا بدون لرزش به گوش می خورد. میزان صدای خروجی از این سیستم 88 دسی بل است که به طور متوسط، این مقدار بلندتر از بقیه ی نوت بوک ها است. 
این سیستم به دو دوربین مجهز شده است. وب کم با کیفیت 720p تصاویر و فیلم برداری انجام می دهد. همچنین دوربین عقب با کیفیت 8 مگاپیکسل در گپایین لپ تاپ تعبیه شده است. 
این لپ تاپ از نظر پورت و درگاه خارجی دارای: یک پورت USB2، یک پورت USB3، خروجی HDMI، خروجی VGA، پورت شبکه و کارت خوان است. 
سخت افزار فنی این سیستم شامل: پردازنده ی Core i5-4300U مربوط به شرکت اینتل با سرعت پردازنده ی 1.9 گیگاهرتز می باشد. 8 گیگابایت حافظه ی رم دارد که تا 16 گیگابایت قابل ارتقاء است. 
256 حافظه از نوع هارد دیسک به به بوت شدن سریع تر سیستم کمک می کند. 
پردازنده ی گرافیکی در این سیستم   HD Graphics 4400 مربوط به شرکت اینتل است، به کار بردن این پردازنده به این معنی است که این سیستم نمی تواند بازی های جدید را ساپورت کند. 
در آزمایشهای انجام شده روی باتری این سری از لپ تاپ های کمپانی DELL، مشاهده کردند که این سیستم تا 7 ساعت و 11 دقیقه بدون استفاده از شارژر کارایی می دهد. 

خواندن این مطلب را از دست نده! نقد و بررسی لپ تاپ صنعتی DELL Latitude E5500