تبلت گلکسی Tab S5e به دستیار دیجیتال بیکسبی مجهز شد!

اخبار روز تکنولوژی 28 بهمن 1397 علی مظفری

تبلت گلکسی Tab S5e به دستیار دیجیتال بیکسبی مجهز شد!

سامسونگ (Samsung) به تازگی و بدون اطلاع قبلی محصول جدید خود را معرفی کرده است، اما این محصول، تلفن‌همراه پرچمدار این شرکت که همگی منتظر آنیم، نیست! در عوض این شرکت یک تبلت (Tablet) جدید با نام Tab S5e را رونمایی کرده است. این محصول یک دستگاه ۱۰ اینچ مجهز به اندروید ۹ پای (Pie) است که سامسونگ می‌گوید با قطر ۵/۱ میلی‌متر و وزن ۴۰۰ گرم، باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت این شرکت خواهد بود. به علاوه این مدل، اولین تبلت سامسونگ است که به دستیار دیجیتال این شرکت یعنی بیکسبی (Bixby) نسخه ۲ مجهز شده است. بنابراین کاربر از طریق این دستیار و با استفاده از فرمان صوتی، می‌تواند لوازم دیجیتال و خانگی سامسونگ که با نرم‌افزار SmartThings هم‌خوانی دارند را کنترل نماید. 

 

تبلت گلکسی Tab S5e به دستیار دیجیتال بیکسبی مجهز شد

 

سامسونگ همچنین ویژگی جدید و جالبی را با نام Call & Message Continuity  معرفی کرده است که به کاربران دارای گوشی‌های موبایل این شرکت اجازه می‌دهد، تماس‌ها و پیام‌های کوتاه خود را بر روی تبلت دریافت کرده و به آن‌ها پاسخ دهند. این تبلت همچنین از نرم‌افزار چندوظیفگی Dex پشتیبانی می‌کند. در این دستگاه از صفحه‌نمایش سوپر امولد (Super AMOLED) و بلندگو‌های AKG برخوردار بوده و با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود. 

 

تبلت گلکسی Tab S5e به دستیار دیجیتال بیکسبی مجهز شد

 

گرچه این قیمت بسیار مناسب به نظر می‌رسد اما باید در نظر داشت که قطعا دستگاه از برخی ویژگی‌ها محروم خواهد بود. وجود حرف "e" در نام‌گذاری آن بنابر گفته سامسونگ به معنی "Essential" است و این تبلت قطعا یک محصول میان‌رده محسوب می‌شود. اگرچه محصول دارای بدنه یکپارچه آلومینیومی بالارده است اما مشخصات آن به عنوان مثال در برابر تبلت مدل S4 سامسونگ با قیمت ۶۵۰ دلار و پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ (Snapdragon 830) ضعیف‌تر است. مدل S4 حتما امور مربوط به چندوظیفگی (Multitasking) را بهتر اجرا می‌کند. در عین حال مدل Tab S5e دارای پردازنده اسنپدراگون ۶۷۰ بوده که ضعیف‌تر است. وجود این پردازنده به معنی توانایی انجام یک یا نهایت دو وظیفه به صورت همزمان است در حالی که S4 بیش از ۱۰ وظیفه را می‌تواند به صورت همزمان انجام دهد. 

 

تبلت گلکسی Tab S5e به دستیار دیجیتال بیکسبی مجهز شد

 

تفاوت دیگر این دو تبلت در پشتیبانی از قلم اس (S Pen) سامسونگ است. در عین حال که در هر دو مدل از صفحه‌کلید‌های متصل شونده سامسونگ پشتیبانی می‌کنند اما باید این صفحه‌‌کلید را به صورت جداگانه خریداری نمایید که هزینه‌ای ۱۵۰ دلاری را در پی خواهد داشت.

قطعا سامسونگ انتظار ندارد افرادی که به بهره‌وری شدید در تبلت نیاز دارند، این مدل را خریداری کنند. بلکه این محصول افرادی را هدف قرار داده است که برای انجام امور معمول و روزمره تنها به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از گوشی موبایل خود نیازمندند. تبلت Tab S5e دارای نمایش‌گر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بوده و چهار بلندگو وظیفه خروجی صدا در آن را بر عهده دارند. این سخت‌افزار بایستی یک تجربه خوب چندرسانه‌ای را فراهم نماید. آن‌ها همچنین با بهره برداری از وجود بیکسبی در این محصول، قابلیت دریافت تماس و پیام کوتاه از تلفن همراه بر روی تبلت را فراهم کرده‌اند. این ویژگی تا زمانی که هر دو دستگاه به اینترنت متصل باشند و حتی اگر نزدیک به هم نباشند، کار می‌کند. 

 

 

تبلت گلکسی Tab S5e به دستیار دیجیتال بیکسبی مجهز شد

 

شرکت سامسونگ ادعا می‌کند باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپری این محصول می‌تواند با یک بار شارژ به مدت ۱۴/۵ ساعت به صورت بی وقفه کار کند. بنابراین این تبلت در طول یک روز کاری یا یک پرواز طولانی می‌تواند به راحتی شما را همراهی کند، گرچه میزان شارژدهی در هنگام استفاده از اینترنت LTE متفاوت خواهد بود. مدل سیمکارت خور این دستگاه هنوز زمان مشخصی برای عرضه ندارد اما مدل وای‌فای آن در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید. 

 

منبع: Engadget