iPad Pro جدید ترین محصول کمپانی Apple

اخبار روز تکنولوژی 24 آبان 1394 علی مظفری

iPad Pro جدید ترین محصول کمپانی Apple

کمپانی Apple تلاش خود را برای بهبود نواقص تبلت های پیشین در قالب iPad Pro عرضه کرد. انتظار می رود این تبلت جدید با وجود امکانات منحصر به فرد خود با استقبال خوبی روبه رو شود.
اگرچه این شرکت ادعا می کند که  iPad Pro برای اجرای برنامه های سنگین طراحی شده، اما این دستگاه هنوز به اندازه ای قدرتمند نیست که کاربران حرفه ای را از داشتن لپ تاپ بی نیاز کند . اما برای کاربرانی که به دنبال یک ipad بزرگ تر هستند، انتخاب مناسبی خواهد بود .
همچنین خرید آن، هزینه زیادی در بر دارد. قیمت ارزان ترین مدل آن با حافظه ی 32 گیگابایتی، 800 دلار است که در مدل های پیشرفته تر تا 1080 دلار نیز می رسد . این قیمت برای یک تبلت بسیار گران به نظر می رسد . حتی می توان لپ تاپ های متوسطی با قیمت پایین تر در بازار یافت . قیمت این محصول با دستگاه هایی مثل surface pro 4 (900 دلار) و the macbook air (1000 دلار) قابل مقایسه است که البته در مقابل، مزیت هایی از جمله صفحه نمایش بزرگ تر ، وزن کمتر و طراحی باریک تر نسبت به این دو رقیب خود دارد.

 

 

 

 

حتی نوشته ها در این صفحه نمایش بسیار واضح و واقعی به نظر می آیند . این دستگاه با وجود صفحه نمایش عریض و بدنه ی مستحکم، دارای طراحی فوق العاده باریک و سبک ( قطر 6.9 میلی متر و وزن1.57 پوند) بوده و بسیار خوش دست است.
در قلب  این iPad   تراشه نسل سوم  A9X، با معماری 64 بیتی قرار دارد که از قدرت پردازشی دو برابر نسبت به نسل پیشین خود، iPad Air2، برخوردار است. به علاوه یک پردازنده M9 نیز داراست.
باتری قوی ipad pro یکی از بهترین قسمت های این دستگاه می باشد . اپل ادعا می کند این باتری با یک بار شارژ به میزان 10 ساعت عمر می کند که البته در تست های مختلف میزان شارژ دهی 9.5  ساعت تایید شده است .
این دستگاه شامل ویژگی های دیگری نظیر دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 1.2 مگاپیکسلی، قابلیت ضبط ویدیو 1080p HD ، 4بلندگو و سنسور تشخیص اثر انگشت می باشد. این امکانات به علاوه طراحی بسیار زیبا باعث شده افراد زیادی به خرید آن تمایل نشان دهند. به علاوه کاربران می توانند قلم نوری و صفحه کلید طراحی شده برای iPad Pro را جداگانه خریداری کنند.
بزرگترین ویژگی قلم نوری، سرعت و دقت بسیار بالای آن است به گونه ای که هیچ زمان تاخیری بین مداد و صفحه نمایش وجود نداردو میتوانید حتی یک پیکسل را انتخاب کنید به علاوه هنگام کار میتوانید از لمس مستقیم انگشت نیز به صورت همزمان استفاده کنید. 
صفحه کلید هوشمند آن، ترکیبی ازابزار و فن آوری های جدید است که باعث شده در نوع خود منحصر به فرد باشد، یک صفحه کلید کاملا قابل حمل و رابط هوشمند جدید که امکان تبادل دو طرفه انرژی و داده ها را فراهم می کند.