رونمایی از تبلت Dell Venue 8 7000

اخبار روز تکنولوژی 28 دی 1393 علی مظفری

رونمایی از تبلت Dell Venue 8 7000

تکنولوژی Realsense اینتل بالاخره به تبلت ها هم راه پیدا کرده است. این تبلت جدید دل مجهز به دوربین سه بعدی و تکنولوژی تشخیص چهره می باشد. علاوه بر این ضخامت این تبلت حدود 6 میلیمتر براورد شده ، که جزء نازکترین این رده از محصولات شناخته می شود.  پشت تبلت کاملا به رنگ خاکستری پوشیده شده است.

صفحه نمایش 8.4 اینچی این سری،  با رزولوشنی برابر 2560*1600، همراه با پنل OLED و همچنین با زاویه دید وسیع بازار راهی می شود. به طور کلی این تبلت، تا به الان به بهترین نمایشگر مجهز شده است. قبل از این محصول، Galaxy Tab S یکی از دستگاههای محبوب افراد به شمار می آمد.

شرکت دل یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه کرده است. کیفیت تصاویر گرفته شده و ویدیو های ضبط شده توسط دوربین اصلی در حد عالی هستند. دوربین جلویی در قالب وبکم به کمک شما می‌شتابد و نیازهای شما در مکالمات ویدیویی را برآورده می‌کند.

تبلت 8 7000 اولین دستگاهی می باشد که هر دو دوربین عقب و جلوی آن به فناوری RealSense Snapshot مجهز شده است، که می تواند اسکن 3D ، تشخیص چهره و کنترل بسیار دقیق حرکت را انجام دهد. با استفاده از نرم افزار گالری ویژه دل(Dell Gallery) ، شما می توانید فاصله بین اشیاء در یک عکس، فوکوس مجدد عکس بعد از عکسبرداری و اعمال فیلترینگ بر روی لایه های مختلف تصاویر را انجام دهید.

پردازشگر 4 هسته ای این تبلت بر روی چیپ ست Intel Atom “Moorefield” قرار گرفته و با سرعت 2.3 گیگاهرتز در اجرای سیستم عامل و اپلیکیشن های دستگاه انجام وظیفه می‌کند. 2 گیگابایت رم نیز در کنار این قلب تپنده تعبیه شده و کل مجموعه را در اجرای برنامه های اندرویدی  یاری می‌دهد. این تبلت از 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، در ضمن کاربران می‌توانند از طریق شیار microSD نسبت به افزایش حافظه تا 512 گیگابایت اقدام کنند.

از لحاظ نرم افزاری، سیستم عامل نصب شده روی این تبلت آندروید نسخه ی کیت کت می باشد.