رونمایی از تبلت Linx 7

اخبار روز تکنولوژی 04 دی 1393 علی مظفری

رونمایی از تبلت Linx 7

اصطلاح " ارزان " معمولا با سيستم عامل آندرويد گوگل در ارتباط است. تا همين اواخر، تبلت ويندوزي به گران تر در نظر گرفته شد، اما در اوايل سال جاري اين روند تغيير کرده است. مايکروسافت و اينتل هر دو از اين مي ترسند که همه به سمت تبلت هاي ارزان قيمت که با سيستم عامل اندرويد و پردازنده ي ARM ساخته شده اند جاي تبلت هاي ويندوزي را بگيرند.
اين دو شرکت به طوري قابل توجهي تصميم به تخفيف دادن ابزار سخت افزاري و برنامه هاي نرم افزاري گرفتند. بنا به گزارش هاي رسيده، اينتل ميلياردها تومان در بازاريابي و پشتيباني از سازندگان دستگاه تلفن همراه را پرداخت کرده است، در حالي که مايکروسافت ويندوز 8.1 و Office 365  را براي دستگاه هاي با صفحه نمايش کوچکتر از نه اينچ نيز عرضه کرده است.

در اينجا به بررسي تبلت قدرتمند Linx 7 با قيمت 106 دلار مي پردازيم. اين محصول را نبايد با Linx 7 از توليدات لنوو و مجهز به سيستم عامل اندرويد است، اشتباه گرفت. از تاريخ March سال 2015 اين قابليت را داريد که، حتي اگر تصميم به تعويض اين تبلت با تبلت هاي ديگر بگيريد، هزينه ي کمتري پرداخت مي کنيد، البته ناگفته نماند که شرايط تبلت تعويضي، بايد کارکرده و سالم باشد.

از ویژگی های سخت افزاری این تبلت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده ی core Intel Atom Z3735G با سرعت فرکانس 1.33 گیگاهرتز
  • 1 گیگابایت رم
  • 32 گیگابایت حافظه داخلی که 24 گیگابایت آن قابل استفاده می باشد، که پس از نصب برنامه هایی مانند کروم و نرم افزارهای دیگر 17 گیگابایت آن باقی می ماند.
  • صفحه نمایش 7 اینچی با رزولوشن 1280 x 800 و کیفیت بسیار عالی
  • دوربین جلو 2 مگاپیکسل جهت عکس سلفی و تماس های ویدیوئی
  • امکاناتی نظیر:پورتWi-Fi, Bluetooth, microHDMI  و کارت خوان microSD و همچنین شامل دو کابل  micro USB به USB و USB به micro USB می باشد.