رونمایی از تبلت ویندوزی ارزان قیمت

اخبار روز تکنولوژی 10 آذر 1393 علی مظفری

رونمایی از تبلت ویندوزی ارزان قیمت

یک شرکت فرانسوی به نام ARCHOS، تبلت های ارزان قیمت 80 Cesium را تولید کرده است، که مجهز به سیستم عامل ویندوز 8.1 است، وبا اتصال به فروشگاه ویندوز (مانند آنچه روی ویندوزهای تحت دسکتاپ و لپ تاپ موجود است) اپلیکیشن‌های جدید را نصب و اجرا می‌کند. این محصول با ضخامت 8.6 میلی متر و وزن 360 گرم در بازار موجود می باشد. 
از برنامه هایی که به طور پیش فرض برای این تبلت نصب‌ شده اند و موجود هستند، می توان به برنامه آفیس، در کنار برنامه‌هایی مانند Xbox Music, Xbox Games, Xbox Video, OneDrive وIE و برنامه ایمیل اشاره کرد که، نیازهای ضروری یک کاربر «ویندوزباز» را تأمین می‌کند.

این تبلت 8 اینچی بوده و دارای رزولوشن 1280*800 پیکسل با کیفیت HD تعریف‌شده و فناوری نمایشگر آن از نوع IPS است، از این رو زاویه دید این تبلت تا 90 درجه به خوبی قابل رویت است.

دوربین اصلی 2 مگاپیکسل و دوربین دوم از نوع VGA و با کیفیت 0.3 مگاپیکسل است.(علاقه‌مندان به داشتن دوربین خوب روی این تبلت سرمایه‌گذاری نکنند)


  80 Cesium ، وای-فای و بلوتوث داشته و امکاناتی مانند اسپیکر، میکروفون، میکرو اچ‌دی‌ام‌آی و میکرو یواس‌بی 2 نیز در خود جای داده است.

همچنین باتری به کار رفته در این تبلت نیز 4000 میلی‌آمپر تعریف‌شده که از طریق مینی یو اس بی شارژ می‌شود.

حافظه داخلی 16 گیگابایتی است البته از طریق اسلات حافظه می‌توان به میزان 128 گیگابایت آن را ارتقاء داد. همچنین یک گیگابایت رم داشته و پردازنده دستگاه از نوع 4 هسته‌ای نسل دوم اتم اینتل از نوع 3735G با سرعت فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

در مجموع این تبلت نسبت به قیمت براورد شده، مقرون به‌صرفه است و افراد علاقه‌ مند به داشتن سیستم ویندوز می توانند بدون پرداخت هزینه اضافی تبلتی مناسب را در اختیار بگیرند.