نقد و بررسی پاور Green GP850B-OCPT PLUS: برای سیستم‌های قدرتمند

نقد و بررسی 25 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی پاور Green GP850B-OCPT PLUS: برای سیستم‌های قدرتمند

کاربرانی که به هر دلیلی به دنبال یک سیستم کامپیوتری قدرتمند هستند، روی انتخاب پاور وسواس خاصی به خرج می‌دهند. اگر شما جزو این کاربران هستید با نقد و بررسی پاور Green GP850B-OCPT PLUS همراه ما باشید.

هر کدام از قطعات یکی سیستم کامپیوتری در نوع خود نقش مهمی ایفا می‌کند و نمی‌توان از نظر اهمیت میان آنها تفاوتی قائل شد. اما گاهی برخی قطعات بیشتر به چشم می‌آیند. در حالی که کاربران در یک سیستم کامپیوتری بیشتر به پردازنده، رم، مادربرد، کارت گرافیک و فضای ذخیره سازی توجه می‌کنند، اما حتی اگر بهترین و قوی‌ترین قطعات را خریداری کنید، بدون منبع تغذیه هیچ سیستمی روشن نمی‌شود!

همان طور که از نام منبع تغذیه یا پاور (Power Supply) برمی‌آید، وظیفه‌ی تامین انرژی کل سیستم برعهده‌ی این سخت‌افزار است. کمپانی‌های مختلفی در زمینه‌ی تولید منبع تغذیه فعالیت می‌کنند. چند شرکت داخلی نیز پاور های خود را وارد بازار می‌کنند که شرکت گرین (Green) بهترین و سرشناس‌ترین آنهاست. محصولات این کمپانی کیفیت بسیار خوبی دارند و در سطح جهانی می‌توانند رقابت کنند.

تا چند سال پیش با توجه به میزان مصرف بالای قطعات کامپیوتری، برای سیستم‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، نیازمند منبع تغذیه با ظرفیت بالا بودید، اما با پیشرفت تکنولوژی و عرضه‌ی سخت‌افزار با مصرف انرژی پایین‌تر، می‌توانید از پاور با ظرفیت کمتر نیز استفاده کنید.

پاور Green GP850B-OCPT PLUS یکی از محصولات پرچمدار این شرکت است که به راحتی می‌تواند از تامین انرژی یک سیستم قدرتمند برآید. این پاور یکی از نمونه‌های پاور ماژولار است و قطعا اگر به دنبال یک محصول حرفه‌ای هستید باید بهای آن را نیز بپردازید.

پاور گرین جی پی 850 بی اُ سی پی تی پلاس یکی از جدیدترین منبع تغذیه‌های این شرکت است که قدرت خوب، پشتیبانی از استاندارد پلاس80 پلاتینیوم، طول عمر عالی، فن کم‌صدای 120 میلی‌متری، کیفیت ساخت خوب، گارانتی معتبر و کیفیت بالای قطعات آن باعث شده تا ارزش خرید Green GP850B-OCPT PLUS بیشتر شود.

اگر قصد خرید پاور GreenGP850B-OCPT PLUS را دارید می‌توانید قیمت پاور Green GP850B-OCPT PLUS را با مشخصات و قیمت پاور های دیگر مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

محتویات جعبه

 

پاور گرین جی پی 850 بی اُ پی سی تی  پلاس

 

بسته‌بندی پاور گرین جی پی 850 بی اُ پی سی تی پلاس با مدل‌های میان و پایین‌رده تفاوت دارد و کاملا مشخص است شرکت سازنده از یک بسته‌بندی حرفه ای و زیبا استفاده کرده است. داخل جعبه علاوه بر پاور و کابل برق، کانکتورهای لازم، بست کمربندی برای مدیریت کابل‌ها، برگه راهنما و چهار پیج قرار داده شده است.

در این بخش نکته‌ی خاصی به چشم نمی‌خورد روی جعبه نیز می‌توانید اطلاعاتی مربوط به پاور، استانداردهای مختلف، طول کابل‌ها و تعداد کانکتورها را پیدا کنید.

 

طراحی پاور Green GP850B-OCPT PLUS

 

طاحی پاور green gp850b-ocpt plus

 

در همان نگاه اول به پاور Green GP850B-OCPT PLUS متوجه می‌شوید که با یک محصول حرفه‌ای و البته ماژولار همراه هستید. به این معنا هر کدام از کانکتورهای مربوط به ساتا، کارت گرافیک، پردازنده و... به صورت جداگانه نصب می‌‌شود. رنگ‌بندی سیاه و نقره‌ای آن با برخی مدل‌های دیگر گرین تفاوتی ندارد.

کیفیت ساخت Green GP850B-OCPT PLUS بسیار بالاست و دریافت استاندارد 80 پلاس پلاتینیوم نشان می‌دهد با یک محصول حرفه‌ای و زیبا با راندمان 92 تا 95 درصد روبه‌رو هستیم.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کیس گرین Magnum Evo

در قسمت‌های مربوط به خروجی هوای فن، سوراخ‌های 6 ضلعی دیده می‌شود و مطابق انتظار کلید خاموش و روشن و محل اتصال کابل برق در پشت پاور در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه برای اتصال هر کانکتور محل جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است، متوجه می‌شویم با یک منبع تغذیه ماژولار سر و کار داریم.

ابعاد این پاور 86 * 150 * 180 میلی‌متر است و به راحتی در کیس مناسب گیمینگ مانند Green Z2+ Hero جا می‌شود.

 

مشخصات فنی پاور Green GP850B-OCPT PLUS

 

مشخصات فنی پاور green gp850b-ocpt plus

 

محصولات گرین به ویژه پاور های این شرکت همواره یک مشخصه‌ی بارز داشته‌اند؛ چرا که بهترین کیفیت و عملکرد را در ازای قیمتی پرداختی به شما ارائه می‌کنند. پاور Green GP850B-OCPT PLUS به عنوان یک محصول رده بالا و حرفه‌ای نیز مشخصات فنی بسیار خوبی دارد که نه تنها از تست آن لذت بردیم، بلکه مشکل خاصی نیز مشاهده نکردیم.

از آنجایی که با یک پاور حرفه‌ای و قدرتمند مواجه هستیم، بنابراین می‌توانیم انتظار ویژگی‌های فنی بسیار خوبی را داشته باشیم. Green GP850B-OCPT PLUS کاملا عملکرد خوبی را نسبت به قیمت خود به شما ارائه می‌دهد و دمای کاری آن نیز با توجه به فن 120 میلی‌متری SNTC در نظر گرفته شده در سطح بسیار جذابی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه این فن صدای بسیار کمی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه و راهنمای خرید:پردازنده اینتل بهتراست یا AMD؟

گرین برای پاور خود از فن کنترلرهای نسل جدید بهره گرفته است که هم به دمای داخل پاور و هم میزان بار در خروجی پاور حساس است. این مدار هوشمند کمک می‌کند تا سرعت چرخش فن به کمک سه سنسور به صورت دیجیتالی کنترل شود.

گرین اعلام کرده است اگر این منبع تغذیه همیشه با دمای 25 درجه سانتی‌گراد کار کند، حدود 120 هزار ساعت طول عمر دارد. در پاور Green GP850B-OCPT PLUS برای محافظت از افزایش توان، محافظت از افزایش ولتاژ، محافظت از کاهش ولتاژ، محافظت از اتصال کوتاه و محافظت از افزایش شدت جریان به ترتیب از مدارهای محافظتی OPP، OVP، UVP، SCP و OCP، SIP و NLO استفاده شده است.

محدوده ولتاژ ورودی این پاور 100 تا 240 ولت، محدوده فرکانس ورودی 50 تا 60 هرتز، جریان 3.3 ولت 20 و جریان 5+ ولت آن نیز 25 آمپر است. به کمک استاندارد ERP Lot-6 باعث می‌شود تا توان مصرف پاور در حالت استندبای کمتر ای 0.5 وات باشد.

 

کانکتورها

 

کانکتور پاور green gp850b-ocpt plus

 

پاور Green GP850B-OCPT PLUS از یک کانکتور 4+20، سه کانکتور 6+2 کارت گرافیک، سه کانکتور 15 پین ساتا، یک کانکتور 4 پین Molex و یک کانکتور 8 پین بهره می‌برد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آنها نیاز داریم. از آنجایی که هر سیستم کامپیوتری به یک منبع تغذیه نیاز دارد، در نتیجه در انتخاب پاور مناسب باید دقت کنید.

گرین، یکی از شرکت‌های ایرانی مطرح در زمینه‌ی تولید انواع پاور است که در تمامی رده‌ها بسته به نیاز مشتریان محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند. پاور‌ های این شرکت تیم با توجه به سبک طراحی و ظاهری و مشخصات فنی خود، بسته به میزان بودجه خریداران، می‌توانند نیاز طیف وسیعی از کاربران را برآورده کنند.

اگر جزو کاربرانی هستید که برای خرید یک سیستم کامپیوتری بودجه‌ی قابل توجهی در نظر گرفته‌اید و می‌خواهید از سخت‌افزارهای جدید و قدرتمند که مصرف بالاتری دارند استفاده کنید، پاور Green GP850B-OCPT PLUS با توجه به مشخصات فنی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

این منبع تغذیه به خوبی می‌تواند از عهده‌ی یک سیستم گیمینگ یا دیگر سیستم‌های حرفه‌ای برای سرور، طراحی وب، برنامه نویسی، ویرایش عکس و فیلم و اجرای نرم‌افزارهای مهندسی برآید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و طول عمر مناسب
  • فن 120 میلی‌متری کم‌صدا
  • استاندارد 80 پلاس پلاتینیوم
  • عملکرد بسیار قدرتمند
  • ماژولار