نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ASUS G75VX

نقد و بررسی 06 اسفند 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ASUS G75VX

لپ تاپ گیمینگ ASUS G75VX یک لپ تاپ 17 اینچی جدیدی است که سخت افزارهای قدرتمندی دارد. این لپ تاپ از طراحی جدید کپلر GeForce GTX 670MX برخوردار است و علاوه بر توان بیشتر دوام شارژ بیشتری هم دارد. G75VW نه تنها صفحه نمایش با کیفیتی دارد بلکه حین کار صدای کمی تولید می کند. به این دو ویژگی باید صفحه کلید با نور پس زمینه و تاچ پد بزرگ را هم اضافه کرد. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به دمای پایین و کارایی و استحکام فراوان اشاره کرد. جای تعجب ندارد که چرا Asus روی سخت افزار های این لپ تاپ بیشتر از ظاهر آن تکیه می کند.

طراحی و ساخت:

شکل لپ تاپ ASUS G75VX  همانند یک کشتی است، که گوشه هایی گونیا مانند ( زاویه دار) دارد.

بدنه­ی این لپ تاپ ازجنس پلاستیک محکمی ساخته شده است، این ویژگی از به جا ماندن اثر انگشت روی قاب لپ­تاپ جلوگیری می­کند، که یکی از نقاط مثبت این لپ­تاپ است. دو طرف و عقب این لپ­تاپ به رنگ  خاکستری درست شده است.

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS G75VX

صفحه نمایش :

صفحه نمایش این لپ­تاپ 17 اینچی با تکنولوژی LED-Backlit و دقت Full HD است. شفافیت خوب و سطح مات، اطمینان از تولید بی عیب و نقص است. به دلیل مات بودن کیفیت این صفحه زیر زیاد و حتی نور خورشید مناسب است. زاویه دید این صفحه نمایش، چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی بی‌نقص می‌باشند.

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS G75VX

صفحه کلید و تاچ پد:

این صفحه کلید یک کیبورد کامل به حساب می ­آید یعنی دارای بخش جداگانه­ی عددی NumPad است، این ویژگی یکی از مزیت های یک لپ­تاپ به حساب می ­آید. فاصله ی زیاد بین کلید های NumPad و دیگر کلیدها، نکته ی دیگر این صفحه کلید است که در کمتر لپ­تاپی دیده می­شود، که به گیمرها برای پیدا کردن سریع تر دکمه ها کمک می­کند.

 همچنین استحکام این کیبورد در برابر ضربه مورد توجه است. در کل باید گفت که استفاده از این کیبورد بسیار ساده و راحت است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ HP Pavilion cc195nia : میان رده خوش قیمت و قوی

تاچ پد در زیر کیبورد قرار دارد و اندازه­ی نسبتا بزرگی دارد. به جزحرکات کلاسیک این تاچ پد کارایی بیشتری از جمله ، اسکرول، زوم، چرخش و... را انجام می دهد و از فرمان های چند لمسی پشتیبانی می­کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS G75VX

پورت ها و اتصالات :

در سمت چپ این لپ تاپ ASUS G75VX دو پورتUSB3، ورودی کارت خوان، دو جک مخصوص هدفون و میکروفون و در سمت راست، دو پورت USB3، خروجی  HDMIو VGA، پورت شبکه قرار دارد.

همچنین در پشت این لپ تاپ دو مکان بزرگ مربوط به فن دستگاه تعبیه شده است که این فن­ها به خنک شدن دستگاه کمک می­کند.

به طور کلی درسته که این لپ تاپ جزء لپ تاپ های بازی به حساب می آید، اما به دلیل ویژگی های ذکر شده می­توان از آن به عنوان کارهای سنگین، دفاتر و یا سرور خانگی استفاده کرد.

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS G75VX

کارایی و عملکرد :

این لپ تاپ چهار هسته ای (Quad-core) و از نسل سوم پردازنده­ی Intel core i7-3630QM با سرعت فرکانس 2.4 تا 3.4 گیگاهرتز ساخته شده است، که قیمت این پردازنده به تنهایی در بازار جهانی حدود 400 دلار است.

با وجود تولید سری جدید پردازنده Haswell، پردازنده 3630QM از جایگاه عملکردی بالایی برخوردار است و هنوز در برخی سیستم ها استفاده می­شود.

در این لپ­تاپ، 1 ترابایت هارددیسک و 256GB حافظه از نوع SSD در کنار حافظه اصلی تعبیه شده است، که به بوت شدن سریع سیستم کمک می­کند.

همچنین مجهزبه 24 گیگابایت حافظه ی رم است، این مقدارحافظه­ی زیاد در کمتر لپ­تاپی دیده می­شود و برای Gamer ها و برنامه نویسان حرفه ای بسیار مناسب است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

کارت گرافیکی GeForce GTX 760MX مربوط به شرکت Nvidia، نیاز شما برای بازی­های رایانه ای سنگین، کار­های گرافیکی و نرم افزارهای سه بعدی را برآورده میکند.

به طور کلی این لپ­تاپ، به نسبت ویژگی های گفته شده وعملکرد بسیار خوب، قیمت مناسبی دارد  به طوری که اگر یک سیستم دسکتاپ با این مشخصات و کارایی تهیه کنید، هزینه ی پرداختی چندین برابر می­شود.

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS G75VX