رونمایی از لپ تاپ HP Elitebook Folio 1020

اخبار روز تکنولوژی 04 دی 1393 علی مظفری

رونمایی از لپ تاپ HP Elitebook Folio 1020

همانطور که کمپاني اپل به يکي از محصولات خود به نام MacBook Air افتخار مي کند، شرکت HP هم به تازگي لپ تاپ هاي HP Elitebook Folio 1020 را توليد کرده است که به صورت يک سيستم فوق العاده باريک با شاسي نقره اي طراحي شده است . همچنين قاب پشتي از جنس آلومينيوم مستحکم است، که اين لپ تاپ را از شدت آسيب ديدگي حفظ مي کند. ابعاد و وزن اين سيستم به ترتيب 31*21*1.5 سانتي متر و 1.2 کيلوگرم براورد شده است، که به نوبه ي خود لپ تاپي بسيار سبک وزن و قابل حمل مي باشد.همچنين يکي ديگر از مزيت هاي ديگر اين سيستم صداي خروجي فوق العاده است که در ميزان صداي بلند، بسيار رضايت بخش و بدون لرزش است.

صفحه نمايش 12.5 اينچي رزولوشني برابر با 2560 x 1440 را به کاربر ارائه مي دهد، که نمايش رنگ ها به صورت واقعي است و از قابليت استفاده از 10 انگشت به طور همزمان پشتيباني مي کند.

وجود فاصله بين کلييدهاي کيبورد، تايپ کردن را آسانتر و لذت بخش تر مي کند، همچنين کليدهاي F کارهايي از قبيل ميزان تنظيم صدا و ميزان روشني صفحه نمايش را بر عهده گرفته اند.


از لحاظ پورت و درگاه خارجي، در سمت چپ اين سيستم قفل Kensington، خروجي HDMI، پورت USB2 و شيار Micro SD و در سمت راست، جک هدفون و مجددا پورت USB2 مشاهده مي شوند. همچنين يک وب کم با کيفيت 720P در بالاي صفحه نمايش تعبيه شده، که جزئيات را به وضوحي نمايش مي دهد.

 در درون اين لپ تاپ، پردازنده ي اينتل سري M 5Y71 با سرعت پردازنده ي 1.2 گيگاهرتز، 8 گيگابايت فضاي رم، 256 گيگابايت حافظه از نوع SSD و پردازنده ي گرافيکي Intel HD قرار گرفته اند.