نقد و بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ (Galaxy Watch Active2) : محبوبترین ساعت

نقد و بررسی 24 آذر 1401 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ (Galaxy Watch Active2) : محبوبترین ساعت

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ (Galaxy Watch Active2) بی نظیرترین مدل از سری ساعت های هوشمند این شرکت کره‌ای است که نسبت به قیمت خود کیفیت ساخت خوبی دارد. این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبلی خود دارای ویژگی ها و امکانات بیشتری می باشد. در حال حاضر این ساعت هوشمند از محبوبترین ساعت های هوشمند و رقیب اصلی اپل واچ 5 به حساب می آید. در ادامه این نقد و بررسی در فروشگاه اینترنتی هدف به بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 می پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

 سامسونگ در سال 2019 در مراسم آنپکد Galaxy Watch Active را معرفی نمود اما 6 ماه بعد از معرفی این ساعت هوشمند یعنی در ماه آگوست 2019 تصمیم به رونمایی از نسخه آپدیت و جدید این ساعت هوشمند یعنی گلکسی واچ اکتیو 2 گرفت. Galaxy Watch Active2 نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی را در ویژگی های سخت افزاری به خود دیده است و امکانات بیشتری نیز دارد که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم. با نقد و بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: طراحی ظاهری و ساختار

 

طراحی ظاهری گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ

 

کمپانی سامسونگ نسل اول گلکسی اکتیو را تنها در اندازه 40 میلی متری و در نسخه بلوتوث عرضه کرده بود در حالی که گلکسی واچ اکتیو 2 در ابعاد 40 و 44 میلی متری و در دونسخه بلوتوث و LTE تولید شده است. زمانی که به ظاهر گلکسی واچ اکتیو 2 نگاه می کنیم تفاوت زیادی از نظر ظاهر و شکل ساختار آن با گلکسی اکتیو دریافت نمی کنیم در واقع سامسونگ ظاهر ساعت هوشمند Galaxy Watch Active2 را نسبت به نسل قبلی حفظ کرده است. جنس بدنه گلکسی واچ اکتیو 2 از نوع آلومینیوم و استیل ضد زنگ است. وزن این ساعت هوشمند در نسخه 40 میلی متری بین 26 تا 37 گرم و در نسخه 44 میلی متری بین 30 تا 42 گرم است. سبک ترین وزن این ساعت مربوط به نسخه آلومینیوم است و با ظاهر ماتی که دارد زیبا جلوه می کند. نسخه آلومینیومی به رنگ های مشکی، نقره ای یا صورتی با بندهای سیلیکونی در بازار موجود است در حالی که  نسخه استیل ضد زنگ به رنگ های نقره ای، مشکی یا طلایی همراه با بند چرمی و یا سیلیکونی ارائه می شود. نسخه LTE  این ساعت هوشمند نیز فقط در جنس استیل ضد زنگ طراحی شده است.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch Active سامسونگ

 

بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: نوع صفحه نمایش و سخت افزار

 

سخت افزار گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ

 

گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ از نمایشگر لمسی دایره ای AMOLED بهره می برد که نمایشگر در نسخه 40 میلی متری، اندازه 1.2 اینچی با وضوح تصویر 360 در 360 پیکسل دارد که حدود 0.1 از نسل قبلی بزرگتر به نظر می رسد. همچنین در نسخه 44 میلی متری با همان وضوح، اندازه نمایشگر 1.4 اینچ می باشد که این وضوح تصویر باعث شده است تا محتوا نیز و واضح تر به نظر برسد. به دلیل استفاده از نمایشگر امولد و تراکم پیکسلی بالا، شادابی رنگ‌ها و تصاویر بسیار عالی است و حتی در زیر نور خورشید می توانید به راحتی اعلانات را ببینید. نوع محافظ صفحه نمایش در گلکسی اکتیو 2 Gorilla Glass DX Plus است که نسبت به نسل قبلی در برابر خراش ها مقاومتر عمل می کند. در این گجت پوشیدنی برای گشت و گذار بین منوها و انتخاب برنامه ها، سامسونگ از یک گردانه دیجیتالی لمسی بر روی صفحه نمایش استفاده کرده است. با کشیدن انگشت به صورت مدور در لبه ی صفحه نمایش می توان در اعلان ها و ابزارهای ساعت گردش کرد و با بازخورد لمسی پنجره ها را انتخاب نمود. این ویژگی در گلکسی واچ اکتیو 2 نسبت به نسل قبلی بهبود داشته است و کار با ساعت را آسانتر و سریع تر کرده است.

 

بدنه و ساختار گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ

 

ساعت هوشمند Active 2 همانند نسل قبلی اش از پردازنده (CPU) اگزینوس 9110 با 768 مگابایت حافظه موقت (RAM) بهره ‌می‌برد. 4 گیگ حافظه داخلی برای این ساعت در نظر گرفته شده است که حدود 2.5 گیگ آن توسط سیستم عامل و نصب برنامه ها مصرف می شود و تنها 1.5 گیگ در دسترس کاربران است. با این سخت افزار به نظر می رسد گلکسی اکتیو 2 از نظر قدرت پردازشی و عملکرد به اندازه کافی خوب عمل می کند اما از نظر حافظه برای ذخیره موزیک و نصب برنامه های بیشتر، برای کاربران محدودیت ایجاد می کند. سیستم عامل به کار رفته در گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ Tizen 4.0 است که با Android و iOS سازگار است. البته کاربران اندروید نسبت به کاربران iOS به ویژگی های بیشتری از جمله امکان پاسخگویی به پیام های متنی و پاسخ دادن به ایمیل ها از ساعت دسترسی دارند. از سری ویژگی های دیگری که استفاده آن برای کاربران اندروید آسانتر است می توان به Samsung Pay، برنامه جدید My Style (که به شما امکان می دهد واچ فیس را با رنگ لباستان ست کنید)، گزینه سفارشی سازی ویژگی هایی مانند حالت Goodnight، دریافت خلاصه ای از گزارش فعالیت های روزانه و دسترسی به یوتیوب و توییتر اشاره نمود. البته فقط مدل LTE از برنامه های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد با توییت ها تعامل داشته باشید و تریلر های کوتاه را دقیقا از مچ دست خود تماشا کنید.

 

بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) و ردیاب خواب

 

سنسورهای ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ

 

در قسمت پشت ساعت هوشمند یک سنسور شمارنده ضربان قلب یا حسگر الکتروکاردیوگرام (ECG) با هشت فوتودیود قرار گرفته است. برای استفاده بهتر از حسگر الکتروکاردیوگرام، در کنار ساعت به جای دو دکمه گرد یکی از دکمه های گلکسی Active2 کمی کشیده طراحی شده است. ازاین قابلیت مانند اپل واچ سری 5، می توان از آن برای شناسایی علائم فیبریلاسیون دهلیزی و بررسی وضعیت ضربان قلب استفاده کرد و در صورت مشاهده ریتم نامنظم به کاربر هشدار داد. این ویژگی در حال حاضر هنوز در دسترس نیست، با این حال به گفته سامسونگ قبل از اجرای مستقیم روی ساعت، در حال جمع آوری اطلاعات و تحقیقات در این زمینه هستند و به زودی این قابلیت نیز فعال خواهد شد.

 

سنسور ضربان قلب Galaxy Watch Active2

 

برنامه ای برای ردیابی خواب در ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 قرار داده شده است. ساعت توسط این برنامه در طول شب مراقب شماست و در طی چهار مرحله ی تشخیص زمان خواب، خواب سبک، عمیق و حرکات سریع چشم به بررسی کیفیت خواب شما می پردازد. گلکسی واچ اکتیو 2 در زمینه پیگیری خواب بسیار شبیه ساعت هوشمند فیت بیت عمل می کند و از این نظر از اپل واچ که فاقد رد یاب خواب است یک قدم جلوتر است. در مورد قیمت گذاری، مدل بلوتوث فقط برای دو اندازه 40 میلی متر و 44 میلی متر حدودا 299 دلار است. قیمت گذاری برای مدل های با قابلیت LTE بستگی به شرکت تولید کننده آن دارد و مسلما از نسخه بلوتوثی آن گرانتر است. استفاده از نسخه LTE برای کاربران ایرانی به دلیل عدم عرضه سیمکارت الکترونیکی در کشور کاربرد ندارد. 

 

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو2 سایز 40 میلی متر

 

بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: ویژگی های دیگر و عمر باتری

 

باتری سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

 

در زیر کاپوت این ساعت، یک پردازنده دو هسته ای 1.15 گیگاهرتز دیده می شود و سنسورهایی از جمله شتاب سنج، سنجش نور محیط، فشارسنج، GPS و گلوناس، ژیروسکوپ، مانیتور ضربان قلب و قابلیت NFC دیده می شود. دستیار صوتی Bixby سامسونگ همچنین برای کارهایی مانند ارسال متن، شروع تمرین و برقراری تماس تلفنی استفاده می شود. اگر گوشی آیفون داشته باشید، با گلکسی واچ اکتیو 2 بازهم اعلان های گوشی هوشمندتان را دریافت خواهید کرد و امکان پذیرش یا نادیده گرفتن تماس های تلفنی از نمایشگر ساعت را دارید. همچنین برای قطع تماس می توانید از صفحه نمایش ساعت استفاده کنید، اما در کل برخی ویژگی ها را از دست می دهید.

به لطف گواهینامه استاندارد IP68  گلکسی اکتیو 2 در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری و گرد و غبار مقاوم است و از گواهینامه استاندارد نظامی MIL-STD-810G نیز بهره می برد.

گلکسی واچ اکتیو 2 مدل 40 میلی متری دارای یک باتری 247 میلی آمپر ساعتی و نسخه 44 میلی متری دارای یک باتری 340 میلی آمپر ساعتی است که این مقدار از ظرفیت نسل قبلی که 230 میلی آمپر ساعت است بیشتر شده است. میزان طول عمر باتری کاملا بستگی به میزان و نحوه استفاده شما از ساعت دارد. در حالت کارکرد معمولی بدون استفاده از برنامه باتری تا 2 روز شارژ را در خود نگه میدارد اما اگر از برنامه های GPS و پخش موزیک استفاده کنید ممکن است زودتر شارژ باتری خالی شود. البته کمپانی سامسونگ برنامه ای برای مدیریت میزان مصرف انرژی در طراحی ساعت قرار داده است و با آن می توان اقداماتی مانند خاموش کردن وای فای یا سیاه و سفید کردن صفحه نمایش را انجام داد تا از مصرف بیش از اندازه باتری تا حدودی کاسته شود. شارژ باتری در گلکسی واچ اکتیو 2 توسط یک شارژر 5 ولت یک آمپر بدون پین اتصال و تنها به صورت بی سیم و از طریق آهنربایی که در پشت ساعت مجهز شده است انجام می گیرد. مدت زمان شارژ این ساعت حدود 2 ساعت زمان می برد.

 

بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: ردیابی تناسب اندام و دقت

 

ردیابی تمرینات Galaxy Watch Active2

 

Active2 مانند نسخه قبلی، فعالیت شما را در طول روز همراه با ضربان قلب، خواب و استرس دنبال می کند. همچنین 39 حالت تمرین برای انتخاب وجود دارد که امکان سفارشی کردن ویجت تمرینی را شامل می شود که چهار مورد از تمرینات مورد استفاده شما را شامل می شود. همه همگام سازی اطلاعات شما با برنامه Samsung Health توسط گوشی انجام می شود. Active2 همچنین از ویژگی هایی به نام Running Coach بهره می برد که فقط در اندروید قابل دسترسی است. هنگامی که شروع به حرکت، دویدن یا راه رفتن کردید، از طریق هدفون بلوتوثی متصل یا بلندگو در ساعت، قادرید نشانه های صوتی را بشنوید. در زمانی که دچار استرس شوید ساعت به شما هشدار می دهد و پیشنهاد اجرای برنامه تنفس را به شما می دهد.

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 (Samsung Galaxy Watch Active2) پرداختیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی داشتیم. قیمت گلکسی واچ اکتیو 2 نسبت به هم رده هایش مانند اپل واچ 5 مقرون به صرفه به نظر می آید. اما اگر ویژگی های تناسب اندام و دقت بیشتر برنامه ها برای شما مهم است ساعت های هوشمند فیت بیت گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در همین حال، برای کاربران آیفون، اپل واچ سری 5 را توصیه می کنیم که ردیابی تناسب اندام بهتری دارد و برنامه های بیشتری را نسبت به Active2 در اختیار کاربران آیفون قرار می دهد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی ساعت هوشمند  Galaxy Watch Active2 به شرح زیر هستند:

 

نقاط قوت

  • ردیابی خودکار تمرینات
  • ردیابی خواب
  • بهبود عملکرد باتری
  • طراحی در دو اندازه مختلف
  • سازگاری با iOS و Android
  • قابلیت استفاده از برنامه های یوتیوب و توییتر
  • حاشیه لمسی چرخان

 

نقاط ضعف

  • فعال نبودن قابلیت ECG
  • نیاز به نصب اپ های زیاد روی گوشی برای استفاده 

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ